Northvolt va construi în Suedia cea mai mare fabrică europeană de baterii pentru vehicule  electrice

Northvolt a declarat că va construi cea mai mare fabrică de baterii electrice din Europa în țara sa de origine, Suedia. Start-up-ul dorește ca site-ul să rivalizeze cu „Gigafactory” lui Tesla Motors din SUA și cu fabrica LG Chem din  Polonia. Northvolt a declarat  că a selectat Skelleftea, un oraș de coastă din nord-estul industrial al Suediei, lângă depozitele principale de nichel, cobalt, litiu și grafit ale țării. Northvolt se află în discuții cu mai mulți furnizori  pentru componentele bateriei, cum ar fi nichelul, cobaltul și litiul. Proiectul va costa patru miliarde de euro (4,7 miliarde de dolari), se va derula pe o perioadă de șase ani și finanțarea este deja acoperită, a declarat Peter Carlsson, fondatorul și CEO-ul companiei Northvolt. Alte rapoarte sugerează că compania încă mai lucrează la schema de finanțare.  Fabrica Northvolt va produce baterii destinate autoturismelor electrice și altor vehicule electrice noi (NEV), producătorilor de energie regenerabilă care doresc stocarea energiei electrice, precum și companiilor industriale.


Debutul proiectului
Construcția va începe în a doua jumătate a anului 2018 și se preconizează o creștere treptată a producției între 2020 și 2023. Odată ce aceasta va fi complet operațională, uzina va fi capabilă  să producă baterii de tip litiu-ion cu o capacitate de 32 GWh anual, și să angajeze până la 2.500 oameni. Fabrica vine ca răspuns la „Gigafactory” lui Alan Musck, fondatorul Tesla, din Nevada, unde producția a debutat în ianuarie curent și unde Tesla speră să producă anual baterii cu o capacitate de stocare de până la 150 GWh. Un centru de cercetare al companiei, care are între 300 și 400 de persoane, va fi, de asemenea, deschis  în Vasteras, la 150 de kilometri vest de Stockholm și primul sediu firmei suedezo-elevețiene ABB,, partenerul Northvolt pe acest proiect.
„Europa se îndreaptă rapid spre electrificare”, a spus Carlsson. „Suedia are o poziție unică de  producător de baterii pe scară largă pentru a susține această tranziție, cu energia ei curată și accesibilă, proximitatea la sursele de materii prime și o puternică tradiție industrială adânc înrădăcinată  în ADN-ul său”, a adăugat el.
Ministrul economiei Suediei, Mikael Damberg, a declarat că este „o zi minunată, nu numai pentru cele două orașe alese, ci și pentru Suedia și pentru Europa”.
O piață aglomerată
Piața bateriilor pentru autoturisme electronice devine din ce în ce mai aglomerată, deoarece principalele economii industrializate stabilesc calendare pentru deplasarea spre forme electrice de transport,  cu emisii reduse de carbon.
Și Tesla are în vedere planuri pentru o altă fabrică, de data aceasta în Europa, destinații posibile fiind Portugalia, Suedia și Franța.
În Coreea de Sud, LG Chem, a declarat săptămâna trecută că va deschide în Polonia cea mai mare fabrică de baterii litiu-ion din Europa anul viitor, angajând 2.500 de muncitori pentru a produce până la 100.000 de baterii de vehicule electrice pe an.
Carlsson dorește ca uzina sa suedeză să rivalizeze cu Gigafactory-ul Tesla din deșertul Nevada și să vizeze o producție anuală de baterii electrice – celule echivalente de 32 GWh  până în 2023, ceea ce o va face mult mai mare decât uzina poloneză LG Chem.

Share