În al doilea an de la intrarea sa în România, Grupul german Lapp își propune creșterea cifrei de afaceri cu 20% pe piața locală

Lapp Group, unul dintre cei mai mari producători la nivel mondial de cabluri, conductori, accesorii pentru cabluri și sisteme, vizează în 2014 creșterea cifrei de afaceri cu 20% pe piața din România, cifra de afaceri a Lapp Group fiind de 830 mil euro.

Lapp Group are sediul central în Stuttgart, Germania, și, de la înființarea sa în 1959 de către Oskar și Ursula Ida Lapp, a rămas o afacere de familie; compania a devenit unul dintre producătorii lideri pe piața mondială și unul dintre cei mai inovativi furnizori de soluții de minimizare a costurilor de producție și exploatare. În prezent, Lapp Group are aproximativ 3.200 de angajați în întreaga lume, deținând 18 fabrici, peste 40 de firme proprii de vânzări și având în plus peste 100 de parteneri externi pentru distribuție.

Numărul companiilor internaționale ale grupului este în creștere, Lapp fiind în prezent activ pe principalele piețe din Europa, Asia și America.

Lapp Group a intrat în România în mod oficial în anul 2012, prin preluarea firmei Coelco Trade, care realiza importul și comercializarea unor produse din portofoliul companiei germane. În România, Lapp Group desfășoară în prezent activități de vânzare și distribuție a produselor sale, precum și de consultanță de profil.

„Lapp Group distribuie în România toate produsele din portofoliul său; piața locală crește în importanță pentru grupul german, iar una dintre dovezile în acest sens este editarea și lansarea, în premieră în acest an, a catalogului în limba română, care cuprinde toate cele peste 40.000 de produse comercializate de Lapp Group în întreaga lume, cca 10% dintre acestea fiind repere noi și inovatoare”, a arătat Dan Ionaș, director de vânzări Lapp Group România.

Dan Ionas
Dan Ionas, Director de Vanzari Lapp Group Romania

Între cele mai vândute produse pe piața din România se află gama ÖLFLEX® (cabluri flexibile, de forță și comandă) și UNITRONIC® (cablu de semnal și de date). „Marca ÖLFLEX® există încă din anii ’50, când Oskar Lapp a inventat primul cablu de control codat color, flexibil, produs industrial, căruia i-a dat această denumire, creând apoi din acesta un brand de cabluri (o noutate în industrie), întrucât înțelesese că astfel produsele sale se pot diferenția clar de competiție. Lapp se menține și în prezent o companie inovatoare, iar mărcile sale sunt unele dintre cele mai cunoscute în domeniul tehnologiei prin cablu, câștigându-și reputația unor branduri premium”, a precizat Dan Ionaș.

În anul fiscal 2012/2013 (încheiat la 1 octombrie 2013), Lapp Group a avut o cifră de afaceri globală de cca 830 milioane euro. Europa reprezintă cea mai importantă piață pentru grupul german, businessul de pe „bătrânul continent” având o pondere de cca 70% în cifra de afaceri Lapp Group, urmată de Asia (unde se înregistrează  20% din cifra de afaceri a grupului) și America (10%); dintre cele trei piețe, cea asiatică a avut cel mai mare procent de creștere în anul fiscal precedent.

Lapp Group a început anul curent cu facilități de producție în creștere, în special în țările BRIC (Brazilia, Rusia, India și China), dar nu numai. Astfel, în Brazilia, grupul german inaugurează în această primăvară prima sa fabrică din țară, fapt ce îi va permite să acopere piața Sud-Americană cu produse specifice acesteia și, în plus, va putea evita dezavantajele taxelor vamale și ale fluctuațiilor cursului de schimb valutar. În China, fabrica Lapp Group din Shanghai a fost deja dată în folosință, portofoliul de produse fiind adaptat pieței locale.

La capitolul „investiții”, Lapp Group „a bifat” recent și extinderea fabricii sale din Republica Coreea (Coreea de Sud).

Grupul și-a continuat dezvoltarea și pe piața de origine, construind în Germania cel mai modern centru din lume pentru logistică și service în industria de cabluri, cu o investiție totală de 50 milioane Euro, începută în 2011 și finalizată anul trecut.

„Succesul clienților este și al nostru – acest lucru dorim să îl exprimăm inclusiv prin noul nostru slogan: Să conectăm lumea cu încredere. În acest sens, calitatea germană a produselor reprezintă un atu puternic pe piața din România; pentru piața locală vizăm creșterea vânzărilor nu doar în 2014, ci și pe termen mediu. Ne așteptăm la creșteri ale cererii de produse în special în industria prelucrătoare, ca urmare a proiectelor de dezvoltare și a investițiilor anunțate pentru anul în curs”, a arătat Dan Ionaș.

Share