Bosch își consolidează poziția în România

În 2013 se vor deschide două noi centre de producție

  • Volumul vânzărilor a scăzut la 180 de milioane de euro în anul 2012;
  • Bosch va asigura peste 600 de noi locuri de muncă;
  • Până la finalul anului 2013 Bosch va investi circa 120 de milioane de euro în fabricile din Blaj și Cluj.
Aspecte de la Conferinta de Presa
Aspecte de la Conferinta de Presa

Grupul Bosch va deschide în 2013 două noi unități de producție în România și va investi până la sfârșitul anului 120 de milioane de euro în fabricile din Blaj și Cluj. În data de 8 iunie a acestui an Bosch va inaugura oficial fabrica din Blaj și va demara producția. Începerea producției pentru centrul din Cluj este planificată pentru trimestrul al patrulea. Bosch și-a propus ca până la sfârșitul anului să angajeze peste 600 de persoane în cele două centre de producție.

Bosch a obținut în România vânzări în valoare de 180 de milioane de euro în anul 2012, ceea ce reprezintă o scădere cu 4,5 procente față de anul 2011. Motivul principal este contextul economic general. „Suntem mulțumiți de evoluția pe care compania a înregistrat-o în 2012 în România. Acesta este motivul pentru care dorim să ne extindem pe piața din România și să continuăm să investim aici”, a declarat Brigitte Eble, reprezentanta Grupului Bosch în România.

La începutul anului 2013 compania, lider în furnizarea de tehnologii și servicii, avea în România 1.400 de angajați. Dezvoltarea activităților locale de producție va contribui însă la creșterea acestui număr până la finalul anului 2013, astfel că Bosch va ajunge la peste 2.000 de angajați.

O nouă fabrică de componente auto în Cluj

Grupul Bosch va inaugura în Cluj-Napoca un nou centru de producție pentru fabricarea și dezvoltarea de unități electronice de comandă pentru autovehicule. Până la sfârșitul anului 2013 sunt prevăzute investiții de 77 de milioane de euro. Bosch va construi pe o suprafață totală de circa 38.000 de metri pătrați. În cadrul fabricii din Cluj-Napoca vor lucra până la sfârșitul anului peste 300 de angajați în domeniul producției și dezvoltării. Peste jumătate dintre aceștia au fost deja angajați și efectuează în prezent un stagiu de pregătire în unul din centrele Bosch din afara țării.

300 de noi locuri de muncă în Blaj

Fabrica din Blaj a fost extinsă semnificativ, iar lucrările aferente și investițiile în utilajele de producție au însumat circa 50 de milioane de euro. Începând cu luna iunie a anului 2013, la Blaj vor fi fabricați senzori de turație pentru sistemele de control al șasiului, dedicați industriei auto. Rolul acestor senzori este de a transmite către sistemul electronic de bord informații legate, de exemplu, de viteza de rotație a roții, informații esențiale pentru buna funcționare a sistemelor de asistare, cum ar fi ABS și ESP. Pe o suprafață de 50.000 de metri pătrați vor fi create până la sfârșitul anului 2013 circa 300 de noi locuri de muncă, numărul angajaților Bosch de la Blaj ajungând în total la 900. Divizia Drive and Control din cadrul Bosch, cunoscută și ca Bosch Rexroth, a produs aici până în prezent tehnologie liniară folosită în ingineria mecanică. La începutul anului 2013 în cadrul fabricii din Blaj activau circa 570 de persoane.

Tehnologia auto, motorul creșterii companiei Bosch în România

Anul 2012 a adus o creștere a volumului de vânzări în sectorul Automotive Aftermarket, dar și a producției de componente auto destinate constructorilor auto români. Oferta Bosch include un portofoliu vast de produse și servicii din domeniul auto, de la piese de schimb și accesorii pentru autovehicule la tehnologie de verificare și concepte de service auto pentru rețeaua Bosch Car Service, dar și instruire pentru tehnicienii din cadrul service-urilor auto. În 2012 a crescut interesul pentru serviciile de diagnoză oferite în cadrul service-urilor auto și pentru serviciile rețelei Bosch Car Service. La finalul anului 2012, Bosch Car Service avea 70 de unități partenere în 54 de orașe, ceea ce înseamnă acumularea de parteneri în 5 orașe noi comparativ cu anul precedent. Bosch va continua extinderea rețelei Bosch Car Service în România.

Inovațiile Bosch din domeniul sculelor electrice au asigurat creșterea volumului de vânzări în România

Condițiile dificile de piață din anul 2012 au continuat și în acest an în segmentul sculelor electrice, totuși volumul de vânzări s-a menținut constant față de anul precedent. Bosch a reușit să își păstreze poziția pe piața din România și datorită inovațiilor și a gamei ample de produse. În 2012, circa 40 de procente din volumul de vânzări au fost obținute cu produse inovatoare lansate pe piață de cel mult doi ani, în special în domeniul sculelor cu acumulatori pe baza tehnologiei Litiu-Ion.

Creșterea cotei de piață și în sectorul Termotehnică

Clienții români pun un accent tot mai mare pe utilizarea unor tehnologii ecologice, dar care să permită și reducerea consumului de energie. Aceasta este explicația care stă la baza dublării volumului de vânzări înregistrat în 2012 pentru aparatele care folosesc tehnologia în condensare, comparativ cu anul 2011. În anul 2012, Bosch a reușit să obțină noi cote de piață pe acest segment. Compania este lider pe piața din Europa în producția de cazane de încălzire și de preparare a apei calde menajere. Aceasta este prezentă în România în domeniul termotehnicii cu mărcile Bosch și Buderus și pune la dispoziție atât tehnologia, cât și serviciile asociate. Divizia de Termotehnică și-a continuat strategia de service prin a servi clienții casnici prin Parteneri Recomandați de Service, iar pe cei industriali prin propria echipă de service. Bosch deține o rețea de peste 120 de parteneri de service, care, la nivel național, asigură o rată de remediere în decurs de 24 de ore a defectelor de peste 90 de procente.

Evoluția economică internațională a Grupului Bosch în perioada 2012-2013

În anul fiscal 2012 vânzările Grupului Bosch la nivel mondial au crescut cu 1,9 procente, ajungând la 52,5 miliarde de euro. Veniturile înainte de impozitare au fost de 2,8 miliarde de euro. fiinând cont de evoluția companiei din anul precedent, numărul angajaților Bosch a crescut ușor, cu 3.400 de persoane, astfel că în prezent compania are 305.900 de angajați. Grupul Bosch a alocat în 2012 circa 8 miliarde de euro pentru investiții: 4,8 miliarde de euro pentru cercetare și dezvoltare și 3,2 miliarde de euro pentru investițiile în active fixe.

Bosch se așteaptă la o creștere de două până la patru procente a volumului de vânzări pentru acest an. În 2012 au fost luate măsuri pentru creșterea veniturilor, iar activitățile menite să limiteze costurile fixe, investițiile și achizițiile vor continua și în acest an.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajați au generat vânzări de 52,5 miliarde de euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: Automotive Technology, tehnologie industrială, bunuri de larg consum, energie și echipamente pentru construcții. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproape 360 de filiale și companii regionale din peste 50 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de țări. Această rețea internațională de dezvoltare, producție și vânzare reprezintă fundația creșterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4,8 miliarde de euro pentru cercetare și dezvoltare și a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan internațional. Prin toate produsele și serviciile sale, Bosch sporește calitatea vieții, oferind soluții care sunt atât inovatoare, cât și utile. În acest fel, compania oferă la nivel mondial „Tehnică pentru o viață”.

Pentru mai multe informații, accesați paginile de internet www.bosch.com și www.bosch-press.com.

Share