Bosch asigură toate componentele sistemelor de propulsie electrică

Bosch se poziționează pe piață ca furnizor de sisteme pentru propulsia electrică. Portofoliul său include toate componentele necesare pentru sistemele de propulsie electrică moderne, inclusiv motoarele electrice, electronica de putere, acumulatorii și sistemele de frânare regenerativă, putând, de asemenea, să le îmbine, pentru a construi sisteme complete. Cel mai bun argument îl reprezintă modelul Fiat 500e. Pentru acest autovehicul electric cu design italian, Bosch furnizează sistemul complet de propulsie. Tehnologia modelului Fiat 500e demonstrează atât faptul că Bosch produce componentele, cât și că deține cunoștințele necesare pentru asamblarea acestora în sisteme complete de propulsie electrică.

Acest sistem de propulsie electrică este cu adevărat puternic: datorită motorului electric SMG 180/120 dezvoltat de Bosch, modelul Fiat 500e dezvoltă o putere de 80 de kW. Motorul sincron cu magnet permanent este inima sistemului de propulsie. Acesta generează încă de la început un cuplu de 196 Nm.

Interfața centrală dintre motorul electric și acumulator este invertorul Bosch INVCON 2.3. Acest dispozitiv electronic de putere este centrul de comandă al sistemului de propulsie electrică. Invertorul de impuls transformă curentul continuu stocat în acumulator în curent alternativ pentru motorul electric. În timpul frânării are loc procesul invers: curentul alternativ generat prin recuperarea energiei este transformat în curent continuu. Aceasta este singura modalitate prin care energia eliberată în timpul frânării poate fi stocată în acumulator. Cu cât electronica de putere funcționează mai eficient, cu atât autonomia autovehiculului este mai mare.

singur furnizor

În combinație cu motorul electric, sistemul Bosch are o eficiență de 92 de procente, ceea ce permite proprietarilor autovehiculelor să valorifice la maxim capacitatea acumulatorului. Convertizorul cc-cc transformă curentul de înaltă tensiune în curent electric pentru sistemul de 12 V al autovehiculului. Acest sistem cuprinde consumatori electrici cum ar fi sistemul audio și farurile. Convertizorul cc-cc furnizează, de asemenea, curentul electric de la acumulatorul litiu-ion pentru sistemele de confort și siguranță, de exemplu servodirecția și sistemul ESP, precum și pentru toate unitățile de comandă din cadrul sistemului electric al autovehiculului.

Tehnologia Bosch asigură recuperarea optimă a energiei

În același timp, recuperarea energiei este posibilă datorită electronicii de putere. Recuperarea energiei de frânare în cazul modelului Fiat 500e este controlată, de asemenea, de o componentă Bosch: un sistem de frânare regenerativă independent de vid, cu un nivel de recuperare deosebit de înalt. Datorită acestei funcții, la fiecare apăsare a pedalei de frână, energia, care în alte condiții s-ar pierde, este înmagazinată în acumulator. Acest lucru asigură extinderea autonomiei de funcționare a autovehiculului. Datorită acumulatorilor Bosch, modelul Fiat 500e are o autonomie de aproximativ 140 de kilometri. Energia este stocată în acumulatorul de tracțiune din cadrul sistemului de propulsie. Acesta este alcătuit din celule prismatice cu o capacitate totală de 24 kW/h, iar o încărcare completă necesită mai puțin de patru ore.

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzările acestuia au fost de 31,1 miliarde de euro sau 59% din cifra de vânzări totală a grupului. Astfel Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori din industria auto. La nivel mondial, peste 177.000 de angajați din sectorul Tehnologie Auto activează în șapte domenii de activitate: tehnologii de injecție pentru motoare cu ardere internă, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternative, sisteme de siguranță activă și pasivă, funcții de asistență și confort, sistem de informare și comunicare la bord precum și servicii și tehnologii pentru domeniul aftermarket. Compania Bosch este autorul unor importante inovații din industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul antiderapare ESP® și tehnologia diesel common-rail.

Pentru mai multe informații, accesați www.bosch-automotive.com.

Share