Bosch: bucătăria va deveni ’’noua sufragerie’’

Un studiu realizat recent de grupul de cercetare de piață GfK, în numele Bosch Electrocasnice, a confirmat o nouă tendință în materie de design interior și obiceiuri casnice. Astfel, cercetarea de piață a relevat faptul că, 60 la sută dintre cei care dețin o bucătărie de mărime medie, preferă să o folosească  pentru socializare cu familia și prietenii. „De la începutul noului mileniu, bucătăria și-a pierdut încetul cu încetul funcția inițială de loc pentru gătit. În scurt timp vom vedea cum bucătăria și spațiul de locuit devin una” a declarat Harry Gatterer, directorul Institutului de Viitorologie din Austria. Prin urmare, bucătăria adoptă din ce în ce mai mult aspectul și funcția de sufragerie. Producătorii de electrocasnice sunt pregătiți să facă față acestor noi tendințe. Astfel, la Bosch, toate modelele de electrocasnice încorporabile  – de la frigidere, la mașini de spălat vase și cuptoare – sunt adaptate nevoilor fiecărui client.

foto Bucatarie echipata Bosch
Bucatarie echipata Bosch

 

 60 la sută din persoanele intervievate de GfK confirmă faptul că, cu cât este mai mare bucătăria, cu atât mai probabil este ca ei să o utilizeze ca și spațiu de socializare în locul sufrageriei. Mai mult, 37,7 la sută dintre aceștia au declarat că pentru ei, bucătăria este ’’inima locuinței’’. Studiul relevă faptul că mai mult de unul din trei tineri cu vârste cuprinse între 14 și 19 ani se bucură să ia masa în bucătărie, cu familia lor. Un sfert din persoanele din generația anilor ’50 folosesc bucătăria pentru lectură, iar pentru una din patru femei, bucătăria este un spațiu creativ, unde încearcă noi rețete. Studiul GfK a fost efectuat în Germania. 

Tendința este explicată de sociologi și viitorologi 

Odinioară ’’rățușca cea urâtă’’, acum o ’’lebădă frumoasă’’: bucătăria s-a reinventat ca principal spațiu de locuit. Ceea ce a început ca ’’laborator al gospodinelor’’, folosit exclusiv pentru gătit și curățat, a devenit acum ’’inima locuinței’’, combinând munca cu plăcerea, gătitul cu buna dispoziție, estetica cu funcționalismul. Iar aceasta este o tendință care crește cererea de soluții flexibile, individuale în ceea ce privește tehnologia și designul. Sociologii și viitorologii sunt de acord că obiceiul de a sta, seară de seară, împreună pe canapeaua din sufragerie devine istorie. „Bucătăria este din ce în ce mai mult considerată centrul vieții sociale”, explică dr. Hartmut Häußermann, profesor de sociologie la Universitatea Humboldt din Berlin. „Este locul în care oamenilor le place să stea de vorbă în timp ce gătesc, muncesc, fac curat și mănâncă. Trecute sunt vremurile în care totul gravita în jurul pregătirii mesei”. Potrivit sociologului, gătitul a devenit un eveniment social. „Având în vedere că suntem mereu pe fugă și nu ne rămâne prea mult timp pentru a relaționa cu ceilalți, simțim o mare nevoie de a îmbina munca cu plăcerea. De pildă, în timp ce pregătim cina, putem vorbi despre evenimentele de peste zi cu familia sau cu prietenii.” Häußermann menționează noul rol al femeilor în societate ca un alt motiv al transformării bucătăriei dintr-o încăpere înghesuită, făcută pentru muncă, într-un spațiu central al vieții. „Pe vremuri, femeile aveau un rol bine definit, acela de gospodine. În zilele noastre însă se pune mai multă presiune asupra femeilor pentru a îndeplini mai multe sarcini: să meargă la serviciu, să aibă grijă de copii și – mai presus de toate – să aibă grijă de locuință.” Familiile moderne folosesc astfel la maximum orice secundă petrecută în familie, transformând prepararea mâncării într-un moment de liniște și socializare. 

Tot viitorologii au remarcat o tendință clară în ultimii zece ani: odată cu dispariția planului de încăpere tradițională, bucătăria preia din ce în ce mai mult din caracteristicile sufrageriei. „La începutul secolului al XIX-lea, casele încă aveau nișe pentru gătit, spălat și dormit”, explică Harry Gatterer, director al Institutului de Viitorologie din Austria. Odată cu creșterea avuției industriale, aceste nișe au devenit camere. Având încăperi separate pentru bucătărie, baie, dormitor, sufragerie și camera copilului, oamenii aveau impresia tot mai pronunțată de individualitate. „În viitor, și designul spațiului de locuit va deveni mai modular și individual”, prezice Gatterer. Întrucât bucătăriile vor însemna mai mult decât până acum, ele vor trebui proiectate diferit. „Clienții de azi se așteaptă ca lucrurile să se schimbe potrivit necesităților lor, nu viceversa.” Oamenii mai în vârstă, de exemplu, doresc elemente care să fie ușor de folosit, în vreme ce generațiile mai tinere vor un design interesant. 

O altă tendință: tot mai mulți oameni asociază calitatea vieții cu calitatea produsului. „Nu mai este de ajuns ca un produs să arate bine la exterior”, explică viitorologul. „Consumatorii cer produse de înaltă calitate, durabile și care să se potrivească cu alegerile legate de propriul stil de viață.” Iar aceasta se aplică în special bucătăriilor. „Cei mai mulți oameni au standarde extrem de riguroase atât în privința laturii estetice, cât și a funcționalității. Designerii folosesc materiale precum inoxul, lemnul, ceramica și sticla tehnică pentru a realiza îmbinarea perfectă dintre spațiul de locuit și cel de gătit. Din punct de vedere tehnologic, există o cerere tot mai mare de electrocasnice care gândesc singure și care, prin funcțiile lor inteligente, fac viața cotidiană mai ușoară.” 

Pentru electrocasnicele Bosch, viitorul începe acum 

Gatterer este de părere că bucătăriile se pot reinventa cu succes ca spații de locuit centrale doar dacă îmbină esteticul cu confortabilul și cu flexibilitatea. „Tocmai de aceea, aparatele de uz casnic trebuie să pună la dispoziția clienților exact funcțiile de care aceștia au nevoie. Înalți sau scunzi, tineri sau bătrâni – cu toții ar trebui să putem găsi soluția perfectă”, afirmă viitorologul. Iată de ce Bosch oferă toate modelele de aparate – de la frigidere, la mașini de spălat vase și cuptoare – proiectate potrivit înălțimii și forței utilizatorului. Acest lucru este posibil datorită noilor electrocasnice încorporabile, adaptate oricăror înălțimi. Nici când trebuie să alegi cuptorul  potrivit nu se fac compromisuri cu privire la flexibilitate. Plitele pot fi configurate individual, iar cuptoarele electrice pot fi combinate cu plite cu gaz sau plite domino. Tehnologiile inovatoare deschid și ele noi oportunități pentru designul ingenios al încăperilor. De exemplu, FlexInduction, care este încorporabilă, face optimă utilizarea plitei în sine, dar și a spațiului din bucătărie. Inducția elimină necesitatea unei fante de ventilație între suprafața de lucru și elementul de dedesubt. Întrucât ventilația are loc între perete și panoul din spate, sertarele pot fi fixate direct sub plită. 

Gatterer este convins că bucătăriile vor câștiga statutul de ’’sufragerie’’ doar dacă le vor permite oamenilor să uite de treburile lor zilnice din bucătărie. Specialiștii Bosch dau asigurări că acest lucru este realizat de programe automate extrem de confortabile și sofisticate din punct de vedere tehnic. Astfel, reprezentanții Bosch adaugă faptul că, dacă doriți mai degrabă să savurați un aperitiv cu prietenii la masa din bucătărie, decât să tot verificați cât de rumenită este carnea din cuptor, vă puteți bizui pe AutoPilot. Nu trebuie decât să specificați greutatea și cum doriți să fie gătită carnea, iar cuptorul va face restul. Iar odată plecați musafirii, bucătăria vă ajută să munciți mai puțin la curățenie. Funcția piroliză de la cuptorul Bosch curăță interiorul acestuia doar printr-o simplă apăsare de buton, iar mașina de spălat vase are grijă, aproape singură, de toată vesela murdară. Folosind o tehnologie pe bază de senzori pentru a detecta mărimea încărcăturii și gradul de murdărire, mașina de spălat vase Bosch alege programul potrivit. În plus, utilizarea economică de energie și de apă este o caracteristică standard a tuturor electrocasnicelor Bosch. 

’’Diversitate, variabilitate și individualizare – acestea sunt cuvintele cheie pentru succesul electrocasnicelor încorporabile’’ a declarat Mihai Voicila, director general al companiei Bosch Electrocasnice. ’’Zilele produselor standardizate s-au sfârșit. Brand-ul nostru ofera o diversitate foarte mare de electrocasnice, care – atât în termeni de dimensiuni, cât și ca funcții – oferă o soluție individuală pentru fiecare bucătărie. 

foto Mihai Voicila, director general al companiei Bosch Electrocasnice
Mihai Voicila, director general al companiei Bosch Electrocasnice

 

Utilizatorul final știe că Bosch este un brand inovator, cu valori intrinseci foarte pronunțate. El asociază numele Bosch cu tehnică avansată, care nu se manifestă doar în tehnologii eficiente și ușurință în utilizare, ci și în soluții elegante built-in. Designul, și în special detaliile și finisajele  joacă un rol important pentru noi.’’ 

„Clienții din zilele noastre vor ca aparatele de uz casnic să le ofere mai mult decât funcții pur utile. Ei cer tot mai mult standarde de design ridicate”, afirmă Gatterer. În calitate de nouă ’’inimă a locuinței’’, bucătăria își va asuma un rol din ce în ce mai prestigios în viitor. Iată de ce Bosch acordă o atenție deosebită atât tehnologiei sofisticate și laturii estetice, cât și celei practice, atunci când își dezvoltă noile electrocasnice. Scopul declarat al Bosch este de a estompa distincția dintre mobilă și tehnologie, creând o îmbinare perfectă între bucătărie și electrocasnicele din ea. Acest lucru este posibil în principal prin utilizarea materialelor extrem de durabile, solide precum sticla, inoxul și lemnul. Suprafețele de lucru omogene și panourile care funcționează cu ajutorul senzorilor oferă linii curate, constituind însăși esența noii locuințe ideale. 

În 2011, Grupul Bosch aniversează 125 de ani – și de peste 75 de ani, numele Bosch a fost un punct de referință în domeniul electrocasnicelor, fiind recunoscut pentru dezvoltare, calitate tehnică și fiabilitate. Fondatorul companiei, Robert Bosch, care ar fi împlinit 150 de ani în 2011, a fost devotat principiului de bază care se aplică și astăzi, de a produce: „Tehnică pentru o viață”. Această tradiție a fost și rămâne un angajament și o motivație pentru companie până în zilele noastre. Ca lider pe piața de electrocasnice  din Europa, Bosch produce aparate frigorifice, mașini de spălat rufe și uscătoare, mașini de spălat vase, mașini de gătit și produse de larg consum, pentru gospodăriile din întreaga lume. Timp de generații, aceste produse au făcut viața de zi cu zi a oamenilor mai ușoară și a îmbunătățit calitatea acesteia. Stăruința pentru calitate și perfecțiune este reflectată nu numai în funcționalitatea dovedită a produselor și tehnologia avansată, dar și în designul acestora, care a fost în mod repetat premiat. Încă de la început, respectul față de oameni și natură a fost unul din principiile călăuzitoare ale companiei, ce se reflectă prin produse și procese durabile și eficiente energetic.  

 
Pentru mai multe informații, accesați site-ul www.bosch-home.ro

  

 

Share