Prototipul celulei bateriei electrice StoreDot, cu încărcare în 10 minute, prezentat public pe 1 septembrie a.c.
Miercuri, 1 septembrie 2021, firma israeliană StoreDot, a expus primele celule de baterii electrice tip 4680(46 mm diametru x 80 mm înălțime) cu reîncărcare în 10 minute, realizate cu tehnologia sa inovatoare denumită XFC(Extrem Fast Charging). Lucrarea de pionierat pentru aceată tehnologie revoluționară a fost prezentată de Universitatea Warwick din Marea Britanie, în colaborare cu partenerul strategic al StoreDot – BP. Lucrările de cercetare au fost continuate de experți din întreaga lume, beneficiază de cinci brevete în domeniul proiectării celulelor bateriilor electrice și folosesc tehnologia StoreDot continuous tab technology.
Celulele cilindrice ale bateriilor electrice XFC de la StoreDot utilizează formatul 4680, din ce în ce mai favorizat de producătorii auto mondiali și sunt în dezvoltare de peste trei ani. Celulele cilindrice pentru baterii electrice auto permit creșterea capacității de producție, fiind o tehnologie de producție utilizată pe larg, ce pune însă probleme de siguranță și performanță asociate în mod obișnuit cu structura carcasei dure a celulelor cilindrice. Testarea celulelor în format cilindric 4680 , utilizând tehnologia XFC de la StoreDot a demonstrat niveluri promițătoare de rezistență internă, lucru extrem de important având în vedere problemele de siguranță la incendiu ale bateriilor electrice auto.
Pruducătorul chinez EVE Energy, partenerul de producție StoreDot din China pregătește de acum lansarea în fabricație de masă a noilor celule XFC, până cel mai târziu în 2024.
Dr. Doron Myersdorf, CEO StoreDot, declara: „Atingerea obiectivului de încărcare ultrarapidă a celulei cilindrice a bateriei electrice în numai 10 minute, a fost obiectivul foii de parcurs a tehnologiei StoreDot din prima zi. După trei ani de dezvoltare și testare viguroasă, folosind mai mulți vectori ai cercetărilor noastre de talie mondială, sunt extrem de mândru de colaborarea eficientă din întreaga lume care a permis această realizare importantă. Este foarte semnificativ faptul că putem oferi producătorilor de vehicule electrice alegerea formatelor de celule, utilizând tehnologia noastră XFC care va depăși barierele actuale în calea proprietății EV: autonomia și anxietatea de încărcare. ”
Tot domnia-sa mai declara: „Suntem mulțumiți de faptul că substanța chimică a celulelor bateriei XFC, unde siliciul este majoritar , este adaptabilă și poate fi aplicată la diferite formate de ambalare, pentru a se potrivi nevoilor în schimbare ale pieței. Atât factorii de formă ai celulei cilindrice, cât și ai celulei tip pungă, sunt proiectați pentru a fi siguri, fiabili și stabili și se așteaptă să fie produși pe scară largă până în 2024. Suntem în discuții avansate cu un număr de producători auto mondiali și intenționăm să le furnizăm diverse celule XFC, permițând o tranziție rapidă către un viitor electrificat cu emisii poluante zero.”
Dezvoltarea celulelor cilindrice de baterii electrice cu schimbare de sarcină rapidă extrem de rapidă la anodul de siliciu, a însemnat o serie de provocări considerabile care trebuiau rezolvate, în comparație cu tehnologiile de tip format pungă pentru celelule. Formatul celulei cilindrice 4680 necesită o adaptare chimică unică pentru a compensa presiuni interne mai mari, eliberarea de gaz și evitarea scurgerilor potențiale.
StoreDot este în discuții cu principalii producători auto și are capacitatea de a oferi industriei auto o foaie de parcurs tehnologică clară folosind tehnologia XFC cu siliciu majoritar și apoi folosind generația viitoare de celule cu densitate extremă a energiei (XED), bazată pe tehnologii în stare solidă care urmează să intre în producția de masă în 2028.