Panasonic a aniversat în 2018 un secol de existență
În mai 2014, gigantul japonez Panasonic, liderul pieței asiatice de aparataj electric de joasă tensiune, unul din cei mai mari producători globali de prize și întrerupătoare, cumpăra 90% din acțiunile firmei turce Viko,prezentă și în România, urmărind prin această mișcare extinderea pe piața a circa 70 de țări din Europa, Orientul Mijlociu, CIS(Comunitatea Statelor Independente) și Africa. Achiziția fusese anunțată în octombrie 2013 și s-a finalizat la începutul lui 2014, prețul de vânzare al pachetului de 90% din acțiuni, fiind de 460 milioane de dolari SUA. Panasonic anunța cu acea ocazie, că dorea ca în 2018, odată cu aniversarea a 100 de ani de existență, să devină numărul 1 mondial pe piața de aparataj electric. Viko urma să devină astfel o bază pentru o creștere amplă a grupului japonez Panasonic în această zonă.
Cine era Viko ?
Viko luase ființă la începutul anilor 70 într-o epocă de amplă expansiune economică a economiei turce. Viko exporta în 2013 circa 25000 de produse diverse, în 70 de țări , din Suedia până în Afganistan și din Rusia până în Angola. Viko avea vânzări de circa 150 milioane dolari în 2013. Viko se situa la acea dată, pe locul 331 în topul ISO 500, topul primelor 500 de firme turcești. Conform înțelegerii, brandul Viko urma să fie folosit în continuare, în formatul noului logo Viko by Panasonic. Viko dispunea la acea dată de o uriașă fabrică, întinsă pe circa 60000 mp, amplasată lângă Istanbul. Practic, Viko oferea cumpărătorului 2 avantaje importante, o capacitate de producție uriașă și distribuția pe o piață extinsă.
Panasonic, o firmă cu un secol de existență în spate
În 7 martie 1918 lua ființă Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works, în anii de boom economic de după primul război mondial. Firma avea ca fondator pe Konosuke Matsushita un tânăr de 23 de ani. În afară de fondator, firma mai avea ca angajați pe soția sa și pe fratele ei. și dispunea de 2 prese manuale pentru turnarea de material de izolație. Sute de produse inovatoare avea să iasă de atunci încoace pe porțile fabricilor Panasonic. Anul trecut la marea expoziție CES(Consumer Electronic Show) desfășurată în Las Vegas între 9 și 12 ianuarie prezenta viziunea sa asupra viitorului industriei de profil după cei 100 de ani de implicare activă în branșă. În 7 martie 2018, se deschidea în Osaka și un muzeu dedicat fondatorului firmei Panasonic, Konosuke Matsushita. Întreg grupul Panasonic a realizat în anul financiar închis în martie 2019, o cifră de afaceri totală de circa 100 miliarde de euro.
Aparatajul electric Panasonic
Aparatajul electric produs de Panasonic se situează în gama de vârf și se impune printr-un raport calitate –preț imbatabil. Producătorul japonez este ghidat de principiul : A Better Life, A Better World iar aparatajul Panasonic poate fi caracterizat în câteva cuvinte prin: calitate superioară, sobrietate, robustețe, rafinament, discreție și bun gust. Întrerupătoarele de perete Panasonic Thea Modular sunt grupate în 3 game, Ultima, Sistema și Optima.
În România aparatajul electric Panasonic și Viko este distribuit de firma Spot Vision.
Următoarele videoclipuri prezinta produsele Panasonic și Viko :