„O viață mai bună, o lume mai bună” – angajamentul Panasonic pentru progres

Interviu cu domnul Tatsuya Kumazawa, director general, Panasonic Life Solution Turcia.

Electricianul: Cum considerați piața românească? Este o piață bună pentru Panasonic?
Dl Tatsuya Kumazawa: Pentru noi, piața românească este una foarte interesantă. Este foarte aproape de locul nostru de producție din Turcia. De asemenea, avem o relație foarte strânsă și foarte veche de la 25 de ani cu partenerul nostru local, Spot Vision. Mentalitatea românească, piețele românești se schimbă. Am fost prezenți cu una dintre primele companii comerciale de pe piața românească după schimbarea sistemului în România într-o democrație. Primele produse Panasonic au fost aduse în România de către Spot Vision. Deci, noi cunoaștem piața românească de la bun început pe toate canalele de distribuție. Este una dintre principalele noastre piețe.

Electricianul: Cum intenționați să vă extindeți prezența pe piața românească?
Dl Tatsuya Kumazawa: Ne gândim la toate posibilitățile noastre de a contribui la dezvoltarea pieței în țara dvs. După cum vedeți, încercăm să creștem portofoliul de produse oferite pe piața din țara dvs. Noi expunem aici, la IEAS 2019, câteva produse noi, precum scule electrice de mână și corpuri de iluminat cu LED. Avem o istorie lungă pe această piață și dorim să ne extindem parteneriatul cu Spot Vision. Spot Vision este partenerul nostru de încredere de mulți ani. Avem o mulțime de produse Panasonic care încă nu sunt introduse pe piața din România !

Electricianul: Când intenționați să introduceți alte produse Panasonic pe piața românească, cum ar fi panouri solare, stații de încărcare pentru vehicule electrice, baterii electrice pentru stocarea energiei  etc.?
Dl Tatsuya Kumazawa: Desigur, ne gândim la ce produse noi trebuie introduse pe piața din România. Cererea pentru aceste produse este foarte importantă. Trebuie să studiem ce standarde sunt relevante pentru piața dvs. În zona locuințelor și a produselor pentru construcții, există o mulțime de produse Panasonic. În Turcia, de exemplu, avem o politică agresivă în acest segment.

Electricianul: România aparține UE și poate oferi oportunități bune de dezvoltare în Europa. Care sunt planurile Panasonic în această direcție?
Dl Tatsuya Kumazawa: Pentru Panasonic, exportul în direcția țărilor europene este din ce în ce mai important. Exportul nostru este îndreptat către țările europene dezvoltate și putem spune că aproape jumătate din exporturile noastre din Istambul sunt acum direcționate către țările dezvoltate europene, în comparație cu aproximativ zece-douăzeci de procente în anii trecuți. Deci ne orientăm mai mult către țările europene, deoarece vedem că brandul Panasonic, notorietatea Panasonic pentru oameni se potrivește perfect la piețele europene. Desigur, stabilitatea economică, stabilitatea politică ne ajută să investim mai mult pe piețele europene. De asemenea, suntem prezenți în multe țări și regiuni din jur, precum: Rusia, Ucraina, Orientul Mijlociu, Africa de Est, unde nu este atât de ușor să investim, dar pentru Europa, avem piețe mai previzibile. Deci, pentru a răspunde la întrebarea dvs., România este unul dintre pasii noștri  următori, primul pas către continentul european și continuăm să creștem mai mult în Europa,  pedalând pe toate produsele existente  în portofoliul nostru.

Electricianul: Panasonic este un brand global, foarte cunoscut în întreaga lume și în special în Europa pentru produsele de larg consum precum produsele electronice. Cum puteți utiliza acest capital imens de notorietate a mărcii?
Dl Tatsuya Kumazawa: Eu nu sunt  responsabil cu produsele de larg consum de la Panasonic, dar este adevărat în ceea ce privește acest tip de conștientizare a mărcii, care a fost construit de produsele electronice de consum Panasonic. Situația de acum nu mai este atât de ușoară ca și înainte   cu zece ani. Acum, există multe produse din Coreea și China și există multe provocări pentru noi. Chiar mi se pare că există un pericol real pentru noi. Dacă în următorii zece ani vom continua să facem aceleași lucruri, conștientizarea brandului Panasonic, construită acum 20 de ani, este în pericol. Noi trebuie să facem ceva pentru a pătrunde pe piață chiar dacă aceste tipuri de produse nu sunt produse electronice. Este foarte important pentru noi să folosim ca pârghie puterea imensă a firmei Panasonic pentru a pătrunde pe piața europeană, așa că trebuie să acționăm foarte agresiv. Trebuie să discutăm în curând despre prioritățile de afaceri.

 

Dl. Kumazawa alaturi de stafful Panasonic România

 

Cel mai puternic acoperiș solar din lume,  construit de Panasonic pentru o firma turcă: 18325 panouri solare, 36000 metri pătrați suprafață, 5,8 MW putere instalată, 7,5 GWh producție anuală de energie. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sursa Foto : Anadolu Agency

Share