Noul VLT® în carcasă de tip E cu 73 % mai mic și mai puternic

Cu noua carcasă de tip E a convertizoarelor de frecvență VLT® obțineți mai multă putere în aceleași dimensiuni. Astfel, convertizorul de frecvență oferă cea mai mare putere de ieșire raportată la dimensiunile fizice ale acestuia – cu până la 73% reducere a dimensiunilor, în comparație cu generația anterioară. Dimensiunile compacte și tehnologia inovativă de
răcire combinate cu posibilitatea montării side-by-side au un impact major asupra dimensiunilor dulapurilor de control sau a camerei tehnice.  Vizionați aici: https://www.youtube.com/watch?v=s_Rr16hvKgw

Densitate de putere ridicata
Densitatea de putere reprezintă numărul de amperi per milimetru, din lățimea cabinetului. Este disponibil un curent mare raportat la dimensiunile reduse ale convertizorului de frecvență. De fapt, cu aceste convertizoare de frecvență veți obține cea mai mare densitate de putere disponibilă pe piață, într-un singur convertizor de frecvență. Aceasta duce la o reducere semnificativă a camerei tehnice; astfel, prin reducerea pierderii de căldură și a dimensiunii camerei tehnice se va reduce necesarul de ventilație, încât se poate instala o unitate mai mică de aer condiționat; toate acestea duc la economii considerabile ale investiției inițiale, dar și la reducerea costurilor de funcționare. Cum poate acest convertizor de frecvență să atingă această densitate de putere ridicată?  Simplu – Secretul este tehnologia de răcire.

Tehnologie de ultima generatie în materie de conducte de racire
Radiatorul noului convertizor VLT®, în noua carcasă de tip E, este dotat cu multiple conducte de răcire, pentru optimizarea transferului termic. O conductă de răcire reprezintă un tub închis, ce conduce căldura de 100 de ori mai bine decât aluminiul. Fiecare conductă de răcire conține un fluid de lucru pasiv, și este sigilată complet. Transferul termic se realizează prin evaporarea și condensarea fluidului de lucru. Această technologie este binecunoscută drept un concept de răcire de succes în alte industrii, de exemplu în industria aerospațială sau în sistemul de răcire al unui laptop. La Danfoss Drives, specialiștii noștri au transferat și adaptat această technologie pentru convertizoarele de frecvență, unde este demonstrat un management al trans ferului termic eficient de-a lungul anilor. Acum, la a treia generație, tehnologia este extrem de robustă și eficientă.
Pentru beneficiari, această componentă face dovada unui convertizor de frecvență robust și fiabil, cu un sistem de răcire ce nu necesită întreținere. Nu uitați – este totuși un convertizor răcit cu aer, și conductele de răcire funcționează în circuit închis.

Racire de tip back-channel

Un sistem unic, proiectat în secțiunea posterioară a convertizorului de frecvență, direcționează fluxul de aer către radiator, evitând circuitele electronice. Astfel 90% din căldura disipată este evacuată în afara încăperii, îmbunătățind fiabilitatea și crescând durata de viață a componentelor prin reducerea temperaturii și prin reducerea contaminării componentelor electronice cu diverși agenți externi, precum particule de praf sau vapori corozivi. Chiar și în mediile dificile, componentele interioare sensibile sunt bine protejate prin intermediul unei garnituri IP54/UL Type 12, ce delimitează canalul de răcire de zona componentelor electronice ale convertizorului de frecvență VLT®. Cum funcționează? Aerul din afara camerei este aspirat, printr-o fantă de ventilație din partea inferioară a convertizorului, apoi este direcționat către partea superioară, unde va absorbi căldura degajată de radiator, și este evacuat printr-o fantă de ventilație din partea superioara a convertizorului.

Utilizarea la maxim a tranzistorilor IGBT
Noul VLT®, în noua carcasă de tip E, este proiectat pentru funcționare în sarcină 100% la 45°C. Managementul eficient al căldurii disipate permite utilizarea la maxim a tranzistorilor IGBT, apropiindu-se de rezultatele unui convertizor răcit cu lichid, din perspectiva utilizării siliciului, dar folosind răcirea cu aer.

98% – eficienta energetica
Eficiența ridicată reduce costurile de operare, iar răcirea de tip back-channel este însoțită de o serie de beneficii adiționale proiectate, ce duc la o eficiență energetică de 98% la sarcină maximă, pentru întreaga gamă de putere. Aceste beneficii includ ventilatoarele cu turație variabilă, un tipar PWM cu pierderi mici, bobine de curent continuu cu pierderi reduse,  precum și dimensiuni reduse ale busbar-ului. Pentru a afla mai multe urmăriți animatia sau descărcați fișa tehnică aferentă. Carcasa de tip E este disponibilă pentru VLT® AutomationDrive FC 302, VLT® AQUA Drive FC 202, VLT® HVAC Drive FC 102 și VLT®Refrigeration Drive FC 103.
Pentru a fi la curent cu ultimele noutăți de la Danfoss Drives vă invităm să vă abonați la newsletter-ul nostru, la
adresa: http://drives.danfoss.ro/danfoss-drives/about/#/

Share