Interviu cu dl. Lucian Enaru, Country General Manager Schneider Electric România și Moldova

Electricianul: Cum se derulează în prezent activitatea Schneider Electric România, în condițiile pandemiei de COVID 19 ?

Lucian Enaru: Cu respectarea tuturor restricțiilor și măsurilor de siguranță impuse de noua situație, desigur. Am implementat sistemul de lucru de acasă încă de la începutul lunii martie, am transferat toate întâlnirile și evenimentele din offline în mediul online, iar deplasările specialiștilor noștri la sediile clienților au fost limitate la cele strict necesare pentru serviciile de mentenanță. Principiul pe care l-am urmărit a fost în primul rând asigurarea sănătății și siguranței angajaților noștri. E un principiu pe care ni l-am însușit de multă vreme, iar în această perioadă a avut un ecou mai puternic ca niciodată.

Odată cu trecerea la starea de alertă, am implementat un proces de revenire treptată la birou, păstrând acum distanța necesară și  respectând condițiile de igienă impuse de situație.

 

Electricianul: Schneider se definește în prezent ca specialist mondial în soluții pentru managementul energiei și automatizări, nu numai ca furnizor de aparatură și echipamente de foarte bună calitate. În ce constă  acest relativ nou concept, de furnizor de soluții pentru domeniile menționate anterior, energia și automatizările ce țin de infrastructură ?

Lucian Enaru: Noua abordare reflectă mai bine complexitatea portofoliului nostru și a activităților noastre, pentru că marii noștri clienți au, la rândul lor, nevoi complexe, care trebuie privite ca un tot unitar. Pentru domeniul industrial, cel al clădirilor publice și chiar cel rezidențial, nu mai este demult suficient să poți livra mici echipamente și aparataje. Privești acum spațiul (sau clădirea), din perspectiva modului în care acesta va fi utilizat, din perspectiva potențialului consum de energie și a modului în care această energie este folosită și, în funcție de aceasta și de mult mai multe variabile, construiești un proiect eficient energetic. Vorbim deja de câțiva ani despre clădiri inteligente, despre clădiri capabile să folosească mai eficient resursele, iar asta se întâmplă tocmai datorită automatizărilor, datorită soluțiilor și serviciilor pe care le oferim.

Electricianul : Ce proiecte majore derulați în prezent pentru clienții din România ?

Lucian Enaru: Suntem activi în domeniul industrial, rezidențial și în retail. Ne bucurăm că am putut fi de folos în sectorul de sănătate, în special în aceste vremuri greu încercate, atât prin produse și soluții de eficientizare, cât și prin  servicii de mentenanță.

 

Electricianul : Temele centrale în comunicare dar și abordarea pieței s-au schimbat constant în ultimii ani, nu numai la Schneider dar și la alți jucători mari de pe piața de echipamente electric. Am avut și avem astfel următoarele teme: Smart Grid,  Smart Building, Green Building, Eficiență energetică, Industry 4.0, IoT. Schneider a lansat 2 concepte proprii: EcoStructure și EcoXpert.  Cum să înțelegem toate aceste abordări aparent distincte și unde se intersectează ele?

Lucian Enaru: În cazul nostru este vorba despre abordări care reflectă realitățile curente. Avem un consum de energie electrică foarte mare la nivel global, atât de mare încât, pe termen lung, poate deveni nesustenabil. De aceea, rolul nostru este acela de a veni cu soluții inteligente, care să gestioneze mai eficient acest consum, asigurând, în același timp și buna funcționare a operațiunilor și confortul în aceiași parametri ridicați. E o temă dificilă, dar extraordinar de importantă nu numai pentru noi, dar și pentru generațiile viitoare – reconcilierea preocupărilor ecologice legitime cu ritmul foarte accelerat de evoluție în toate domeniile, evoluție care, în multe cazuri, se bazează pe consum de energie.

 

Electricianul : Ce mesaj aveți pentru clienții și partenerii dvs. din România, ținând cont și de faptul  că este începutul unui an relativ distinct și poate mai dificil ?

Lucian Enaru: In primul rând aș dori să le multumesc pentru efortul depus și încrederea pe care o acordă produselor și soluțiilor Schneider Electric.  Să fie flexibili și să încerce permanent să se raporteze și să se adapteze la noua  paradigmă în care funcționăm. Una dintre concluziile noastre în urma lunilor de lockdown a fost aceea că soluțiile digitale, libertatea pe care acestea o oferă, aceea de a putea lucra și monitoriza, de a controla o clădire sau un flux energetic de la distanță, beneficiile legate de viteza de reacție și de intervenție, toate au fost puse sub lumina reflectoarelor și au devenit, din soluții ”nice to have”, soluții ”must have”.

 

Electricianul: Cum veți promova produsele și tehnologiile Schneider Electric România anul acesta în condițiile pandemiei de COVID 19, când toate manifestările ce implicau prezența fizică a persoanelor s-au anulat ?

Lucian Enaru: Am fost flexibili și am reușit să transpunem toate întâlnirile și evenimentele noastre în mediul digital, prezentările și cursurile noastre în clasă au fost înlocuite de sesiuni online – gândite pentru fiecare tip de client în parte. Lista  sesiunilor disponibile o găsiți pe pagina noastră, unde partenerii și clienții nostri își pot alege temele de interes:

https://www.se.com/ro/ro/about-us/events/local/online/overview.jsp

 

Share