Digitizarea instalațiilor electrice – o necesitate a erei digitale

autor: Ing. Iuliana Ghioc – Schneider Electric Romania Product Application Engineer

Tendințele actuale globale privind creșterea consumului de energie electrică, reducerea emisiilor de carbon și digitizarea conduc, în mod evident, la o transformare accelerată în domeniul distribuției electrice.

Nevoia de optimizare a consumului de energie electrică, îndeplinirea obiectivelor de eficiență energetică și operaționale, conduc la necesitatea aplicării de soluții digitale în instalațiile electrice.

Schneider Electric propune o soluție digitală ce transformă modul în care sunt gestionate proiectele de instalații electrice.

Facility Expert Digital Logbook este un software gratuit ce asigură disponibilitatea și distribuirea documentației și pune la dispoziție instrucțiuni de întreținere a instalației electrice, într-un format digital.

Documentația livrată pe hârtie, creată la începutul unui proiect, este stufoasă, greu de accesat și de cele mai multe ori se pierde, ceea ce creează o problemă uriașă în operarea și întreținerea instalației electrice pe perioada de funcționare a clădirii.

Prin Facility Expert Digital Logbook informațiile stocate în cloud, pot fi accesate foarte ușor, de oriunde, printr-o pagină web sau prin aplicația mobilă.

Accesul la pagina web se poate face de pe orice calculator, tabletă sau telefon mobil cu o conexiune la internet, prin folosirea unui utilizator și a unei parole, asigurându-se astfel confidențialitatea și securitatea informațiilor.

Utilizând aplicația software se pot genera coduri QR, ce pot fi lipite pe partea frontală a echipamentelor electrice. Scanarea acestora permite accesul la informații referitoare la echipamente, precum: scheme monofilare, rapoarte de încercări, ghiduri tehnice, manuale de instalare și utilizare, reglaje ale aparatajului, orice alte documente utile în format .docx, .pdf, .dwg sau video-uri.

Facility Expert Digital Logbook nu se limitează doar la echipamente electrice, pot fi gestionte orice fel de echipamente, inclusiv IT, HVAC și multe altele.

Toti membrii echipei dintr-un proiect – de la manageri până la instalatori – au acces ușor la această documentație, prin crearea unei comunități. De la construcție până la exploatare, toți cei implicați în proiect pot accesa și gestiona documentele digitale utilizând codul QR. Aceste informații, completate și actualizate, pe masură ce se derulează proiectul, sunt esențiale pentru întreținerea instalațiilor electrice.

 

Prin Facility Expert Digital Logbook sunt la îndemână instrucțiunile de întreținere ale producătorilor de echipamente sau ale furnizorilor, ceea ce asigură o mai bună corelare cu realizarea practică a activităților de mentenanță prin planificarea precisă a sarcinilor și intervențiilor.

Folosind replica digitală a documentației, încărcată sub codul QR, se poate optimiza activitatea de întreținere preventivă.

Un program eficient de întreținere poate crește durata de viață a echipamentelor, poate reduce riscul de accidente și, de asemenea, reduce la minimum perioadele de nefuncționare și întreruperile neprogramate.

Un alt aspect important pe care îl oferă Facility Expert Digital Logbook este posibilitatea generării de rapoarte, care conțin date privind activitatea de întreținere, simplu și ușor, cu doar 3 click-uri.

Totodată, acest lucru asigură trasabilitatea realizării activităților de întreținere: momentele de timp, persoanele implicate și acțiunile executate. Cu ocazia fiecărei intervenții, aceste informații sunt memorate în aplicație și pot fi oricând disponibile.

Și toate astea sunt gratuite!

Accesați codul QR pentru descărcarea rapidă a aplicației pentru telefonul mobil sau link-ul pentru portalul web.

Pagina web Facility Expert: https://app.schneider-electric.com/ecostruxure/facilityexpert/#/login

Aplicatia pentru iOS/ Android:

Mai multe informatii gasiti aici : https://www.se.com/ro/ro/work/products/product-launch/ecostruxure-facility-expert/

 

Share