Cel mai ieftin Volkswagen ID.3 va costa sub 30000 euro

Volkswagen(VW) cel mai mare constructor mondial de autoturisme, a început să  preia comenzi  în Europa pentru primul său autovehicul electric cu rază lungă de acțiune , Volkswagen ID.3  .  VW  a oferit  în sfârșit câteva detalii despre preț, performanțe, caracteristici tehnice. Este interesant faptul că aspectul vehiculului  nu fost dezvăluit și în toate clipurile de promovare silueta sa apare mascată.

VW  ID.3   va avea trei versiuni ale hatchback-ului său electric. Cel mai ieftin va începe la „sub 30.000 €” (aproximativ 33.600 $) și va călători 330 kilometri pe o singură încărcare utilizând o baterie de 45kWh. Mașina va fi de asemenea vândută în configurații de 58kWh și 77kWh, care vor ajunge la 420 de kilometri și 550 de kilometri (342 mile), respectiv. Toate modelele vor putea fi încărcate rapid la prize de 125kW DC. Producția este programată pentru a începe la sfârșitul acestui an iar livrările încep în Europa la mijlocul anului 2020.

VW nu a anunțat prețurile exacte pentru modelele cu rază mare de acțiune sau alte specificații și doritorii vor  trebui să aștepte până la finele acestui an. VW a spus ca va vinde o versiune limitata „prima editie” a masinii midrange pentru „mai putin de 40.000 de euro” (aproximativ 44.760 dolari). Compania va produce 30.000 de astfel de autoturisme „ID.3 1st”, iar cumpărătorii vor primi gratuit până la 2000kWh  energie electrică în primul an.

ID.3 1-st va veni  în trei variante. Versiunea de bază va include funcția de control vocal și un sistem de navigație. Ediția „ID.3 1st Plus” va veni cu un iluminat interior mai elegant și un exterior în două tonuri. „ID.3 1st Max” va fi „împachetat cu inovații”, spune VW, ca un afișaj heads-up de realitate augmentată. Acesta va avea, de asemenea, un acoperis panoramic de sticlă masivă.

Toate versiunile ID.3 vor putea fi actualizate prin actualizări de software, potrivit lui Jürgen Stackmann, șeful departamentului de vânzări și marketing pentru divizia de autoturisme Volkswagen care a declarat în cadrul unei conferințe de presă că aceste actualizări vor veni fie prin intermediul rețelei de distribuitori VW, fie printr-o rețea comunicație  și nu oferă nimic clar despre modul în care vor fi administrate.

Stackmann a mai spus că VW va oferi o garanție completă pentru bateria ID.3 de până la opt ani, 160.000 km (sau sub 100.000 de mile), sau deprecierea bateriei la 70% din capacitatea maximă inițială. El a adaugat ca mașina va fi echipata cu o tehnologie avansata de asistenta a soferului, dar nu a intrat in detalii cu privire la preturi.

MEB este platforma  modulară ce va sta la baza mai multor vehicule electrice ale VW

ID.3 va fi prima mașină construită pe „setul electric de instrumente electrice” al Grupului Volkswagen sau pe „MEB” – o platformă tehnologică pentru vehicule electrice care include acumulatorul și motorul. Grupul Volkswagen intenționează să folosească platforma modulară MEB pentru a propulsa o gamă largă de autovehicule electrice pentru practic fiecare din brandurile sale, de la VW la Audi și Porsche. Deoarece bateriile sunt incluse în podeaua platformei și  motorul electric poate fi plasat  chiar pe axele autoturismelor, nu este nevoie de un „tunel de transmisie” găsit în majoritatea mașinilor cu combustie internă. Ca rezultat, ID.3 va oferi spațiu interior comparabil cu ceea ce se întâlnește într-o mașină de dimensiuni medii, într-un pachet total care are aceeași dimensiune ca un VW Golf, a spus Stackmann.

PLATFORMA  MODULARĂ EVOLUATĂ A VW  POATE FI UTILIZATĂ LA  MILIOANE DE AUTOVEHICULE 
Platforma MEB este menită să fie fundația pentru obiectivul grupului Volkswagen de a face 22 de milioane de mașini electrice în următorul deceniu. Compania consideră că fabricarea platformei tehnice pentru autoturismele electrice la această scară va reduce costurile suficient pentru a aduce prețul vehiculelor electrice mai apropiate de cele al mașinilor cu combustie. Platforma MEB ar trebui, de asemenea, să contribuie la introducerea unui „nou capitol” pentru grupul Volkswagen, a spus Stackmann,  și să lase în urmă motoarele de combustie și motoarele diesel – inclusiv cele pe care producătorul de automobile le-a proiectat pentru a înșela regulamentele privind emisiile ca parte a scandalului Dieselgate.

Această reducere potențială a costurilor, împreună cu faptul că platforma este modulară și poate fi adaptată vehiculelor de dimensiuni diferite, înseamnă că grupul Volkswagen ar putea să construiască o întreagă afacere în jurul MEB. Compania a flirtat deja cu ideea de a acorda licență tehnologiei altor producători de automobile care doresc să obțină un salt la pornirea mașinilor electrice și Stackmann a declarat miercuri că producătorul german de automobile a început discuții cu unele startup- ri  în acest sens .

Unele inițiative EV încearcă să învingă grupul Volkswagen în această inițiativă. Un startup, Rivian, a semnat deja cu Ford și Amazon ca investitori și respectiv clienți ai platformei EV modulare pe care a proiectat-o ​​pentru a propulsa propria camionetă electrică și SUV-ul companiei.   Lucid Motors, susținut de Arabia Saudită, a promovat ideea de a furniza propriile tehnologii și altor producători de automobile.

Share