Bosch a înregistrat vânzări de ordinul miliardelor cu Industria 4.0

  Fabrica viitorului se transformă în realitate

  • Creștere: Bosch plănuiește să genereze vânzări anuale de un miliard de euro cu sisteme conectate pentru producție și logistică
  • Productivitate: „Industria 4.0 aduce multe beneficii. Soluțiile digitale și conectate sporesc eficiența, flexibilitatea și productivitatea fabricilor”, afirmă Rolf Najork, membru în Consiliul de Administrație Bosch
  • Tehnologie: Bosch a prezentat la târgul de la Hanovra un sistem de transport autonom, detectarea vizuală a defectelor utilizând inteligența artificială și imprimarea 3D în combinație cu 5G

Stuttgart/Germania – Industria 4.0 a devenit în mod evident o parte importantă într-o fabrică: în ultimii patru ani, Bosch a înregistrat vânzări de peste 1,5 miliarde de euro cu aplicațiile de Industrie 4.0. Începând cu 2022, Bosch plănuiește să genereze vânzări anuale de peste un miliard de euro cu Industria 4.0. Compania a prezentat fabrica viitorului la târgul de la Hanovra: autovehiculele de transport autonome livrează componente către spații de lucru digitale, soluțiile robotice sprijină lucrătorii în producție, iar controlul calității este realizat cu ajutorul inteligenței artificiale (IA). Datorită tehnologiei 5G, comunicarea între mașini și sisteme are loc fără probleme și aproape în timp real. Bosch transformă o viziune în realitate.

Industria 4.0 sporește competitivitatea

Bosch a recunoscut de timpuriu potențialul Industriei 4.0: compania a început să conecteze producția și logistica în 2012. Această strategie sporește competitivitatea, iar sectorul Tehnologie Industrială Bosch cunoaște o dezvoltare puternică: conform cifrelor preliminare, acesta a înregistrat anul trecut o creștere de 8,9 procente. După ajustarea în funcție de fluctuațiile cursului de schimb valutar, creșterea a fost de 11 procente. Vânzările au crescut până la 7,4 miliarde de euro. „Industria 4.0 aduce multe beneficii. Soluțiile digitale și conectate sporesc eficiența, flexibilitatea și productivitatea fabricilor”, spune membrul în Consiliul de Administrație Bosch Rolf Najork, care supraveghează evoluția acestui sector de activitate. Proiectele Bosch confirmă acest lucru. De exemplu, fabrica Bosch din Blaichach, din sudul Germaniei, a introdus tehnologii moderne de producție care au crescut volumele de sisteme ABS și ESP cu 200 de procente în doar șase ani – fără o extindere a capacității sau achiziții noi.

Bosch intră pe piața de intralogistică cu sisteme de transport autonome

La ce este bun un grad ridicat de automatizare a producției, dacă materialele nu ajung la timp și în cantitățile necesare la linia de producție? „Dacă vrei ca ideea fabricii viitorului să prindă contur, vei vedea că diferențele dispar, iar producția și logistica trebuie gândite ca un singur element. Este singurul mod prin care Industria 4.0 poate avea șanse de reușită în practică”, declară Najork. În cadrul târgului de la Hanovra, Bosch Rexroth prezintă ActiveShuttle: acest vehicul de transport autonom cară materialele de la depozit până la locul exact de pe linia de producție. O platformă integrată facilitează încărcarea și descărcarea autonomă, astfel încât lucrătorii nu trebuie să miște un deget. Echipat cu scanere laser, ActiveShuttle își găsește singur drumul, recunoaște alte vehicule și oameni – și poate chiar învăța: sistemul de transport își creează propria hartă a locației și o actualizează în mod continuu.

Software-ul creează baza Industriei 4.0

Cei trei stâlpi ai succesului în fabrica viitorului sunt oamenii, utilajele și datele. Pentru a se asigura că lucrează împreună în mod armonios, au nevoie de un software inteligent. „Industria 4.0 nu poate exista fără software. Prin divizia noastră de Industrie Conectată Bosch, ne consolidăm poziția de lider în aplicații de Industrie 4.0 și reunim expertiza în materie de software și servicii sub numele Nexeed”, a declarat Dr. Stefan Aßmann, directorul diviziei Industrie Conectată Bosch. Această divizie îi ajută pe clienții companiei să monitorizeze transporturile, să fabrice produse rapid și eficient și să livreze aceste produse la timp și în siguranță. De exemplu: utilizând Nexeed Track and Trace, marfa însăși transmite informații cu privire la locul unde se află, temperatură și vibrații. Prin urmare, experții în logistică pot monitoriza în permanență starea mărfii și stabili dacă bunurile vor ajunge la timp.

Inteligența artificială este o tehnologie esențială pentru viitor

Cu ajutorul inteligenței artificiale, utilajele pot învăța cum să acționeze inteligent și să anticipeze. Acest lucru are un potențial uriaș, deoarece utilajele îi eliberează pe oameni de sarcinile dificile, care necesită mult timp. „Bosch consideră că inteligența artificială reprezintă o tehnologie cheie. Obiectivul nostru este ca, până la mijlocul deceniului următor, toate produsele noastre să fie echipate cu inteligență artificială sau ca inteligența artificială să contribuie la dezvoltarea și fabricarea acestora”, spune Najork. Pentru a îndeplini acest obiectiv, Bosch se concentrează pe inteligența artificială sigură, solidă și explicabilă. La târgul de la Hanovra, Bosch a prezentat ViPAS, un sistem de control vizual al calității bazat pe inteligența artificială. Echipat cu un braț de prindere, cameră video de ultimă generație și software inteligent, sistemul este simplu și ușor de utilizat. În cadrul unui proiect pilot desfășurat la fabrica Bosch din Nürnberg, ViPAS a finalizat 12.000 de proceduri de testare cu o rată de succes de 99,9 procente. Acest lucru înseamnă că ViPAS a stabilit dacă piesele sunt „în regulă” sau „nu sunt în regulă” cu o precizie aproape maximă. Următorul pas este rafinarea tehnologiei ViPAS la nivel intern, pentru a pregăti folosirea acesteia în diferite fabrici.

5G accelerează Industria 4.0

Noul standard de comunicații mobile 5G joacă un rol esențial în multe aplicații ale Industriei 4.0. 5G transmite date cu o viteză de până la 100 de ori mai mare față de standardul precedent. Nivelul de fiabilitate a crescut, în timp ce întârzierile la transmiterea datelor s-au redus la minim. „5G va reprezenta sistemul nervos central al fabricii viitorului”, estimează Andreas Müller, cercetător Bosch și președintele Alianței 5G pentru Industrii Conectate și Automatizare (5G-ACIA). Pentru a contura de la început noul standard pentru comunicații mobile astfel încât să se alinieze nevoilor viitoare ale industriei, Bosch a preluat șefia organizației înființate în 2018. Până în prezent, inițiativa a reunit peste 40 de companii și instituții de cercetare din toată lumea. Bosch intenționează să testeze tehnologia 5G în fabricile proprii până la finalul acestui an. În cadrul târgului de la Hanovra, Bosch s-a alăturat partenerilor săi Nokia, Qualcomm și BigRep pentru a prezenta avantajele noului standard. În acest sens, companiile vor conecta pentru prima oară o imprimantă 3D cu ajutorul tehnologiei 5G. Prin aceasta, unele elemente de comandă integrate în mod normal în dispozitiv vor fi preluate de un cloud de producție local. Dispozitivele prevăzute cu această funcție sunt mai ușor de întreținut, cu costuri reduse.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani şi numără peste 7.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2017, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 416 milioane de euro pe piaţa din România. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.  În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe  www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 410.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2018). Conform cifrelor preliminare, compania a generat vânzări de peste 77,9 miliarde de euro în 2018. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 69.500 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 125 locaţii din lume.

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

 

        

Share