Știri din domeniul electromobilității

 Alianța Europeană pentru  Baterii va începe producția în 2020

Alianța Europeană pentru Baterii, structură asociativă formată de unii giganți din industria europeană cum ar fi Saft, Siemens, Solvay și Manz, creată în februarie a.c.,  urmează să lanseze în producție de serie o nouă generație de baterii litiu-ion la începutul anului 2020. Alianța speră că noul electrolit lichid de înaltă densitate de tip litiu-ion ca și bateriile cu acumulatori solizi pe care le va produce, vor reprezenta o provocare pentru jucătorii asiatici – BYD din China și Samsung SDI din Coreea de Sud, care domină în prezent piața bateriilor electrice. De asemenea, Alianța a anunțat planurile pentru o altă generație de baterii litiu-ion care să apară pe piață în 2022. „Nivelurile de performanță pentru bateriile pentru autovehicule  electrice pe care le vizăm sunt mult superioare celor ale produselor de astăzi. Avem în vedere niveluri de performanță care sunt cu 50% mai bune în ceea ce privește densitatea energetică”, a declarat Jean-Baptiste Pernot, directorul de operațiuni al Saft. Nordvolt din Suedia, condus de un fost director executiv al firmei americane Tesla, are drept obiectiv construirea celei mai mari fabrici de baterii litiu-ion din Europa, care să producă anual baterii cu o capacitate de stocare a energiei electrice de 32 de GWh până în 2023. „Piața europeană anuală a bateriilor până în anul 2025 va fi între 150 și 200 GWh  – și probabil dublul acestei estimări în 2030 – în timp ce în prezent cea mai mare fabrică din lume produce anual aproximativ 20 GWh. Asta inseamna ca exista loc pentru mai multi actori „, a spus Pernot. Se estimează că valoarea pieței europene de baterii electrice auto va fi de 250 de miliarde de euro până în 2025, potrivit estimărilor analiștilor de piață.

Audi începe producția în serie a motoarelor electrice în Ungaria

Audi a anunțat că a lansat producția de serie de motoare electrice la uzina sa din Ungaria din orașul Gyor. Motoarele vor fi fabricate special pentru modelele electrice ale producătorului german. Producția zilnică inițială la uzina din Ungaria este de așteptat să fie de aproximativ 400 de motoare, dar compania a spus că această valoare poate fi mărită după cum este necesar.

 Ford începe producția de autoutilitare  electrice în Germania

Ford a intrat pe piața germană de autovehicule  electrice după ce a început producția unei autoutilitare  electrice, folosind tehnologia de la startup-ul Deutsche Post, StreetScooter.Noua autoutilitară , StreetScooter WORK XL, se bazează pe autoutilitare  Ford Transit  fabricate în Turcia. Vehiculul este echipat cu o baterie  electrică și un șasiu proiectat cu ajutorul tehnologiei StreetScooter. Autoutilitara va fi echipată cu o gamă de motoare electrice de până la 90 KW și va folosi baterii litiu-ion. Ea oferă 20 mc volum pentru transportul a 1275 de kg sarcină utilă. Bateriile li-io dispun de o capacitate de 76 kWh  iar viteza maximă ce poate fi atinsă estede 90 km/h. Autonomia estimată atinge 200 km. Un număr de 1000 de unități  vor fi puse în circulație de Deutsche Post anul acesta, fiecare economisind 1900 litri de motorină și eliminînd  emisii de 5 tone de bioxid de carbon. Uzina Ford din Koln va atinge cadența de producție de 16 vehicule zilnic și 3500 anual.

„Fabricarea StreetScooter WORK XL la uzina noastră din Köln reunește perfect experiența de neegalat a Ford în producția de vehicule comerciale, împreună cu punctele forte ale startupului StreetScooter.”, a declarat Joerg Beyer, director executiv, Product Development, Ford of Europe. „Acest proiect comun subliniază faptul că, pe lângă faptul că suntem un producător de volum, putem oferi, de asemenea, o serie de producții de seriă mai mică”. „Cu Ford, am găsit partenerul ideal care înțelege modul nostru de producție flexibil și orientat către client. Împreună, promovăm electromobilitatea în Germania și făcând din livrarea în interiorul orașului mai ecologică și mai silențioasă. Cu noul WORK XL StreetScooter, avem acum e-vanul perfect pentru livrarea coletelor în zonele metropolitane, e-van de care vor beneficia în viitor și în alte companii de transport „, a declarat Prof. Dr. Achim Kampker, CEO și fondator al StreetScooter.

În plus față de noul XL WORK, StreetScooter va continua să producă autoutilitarele sale mai mici.

 

Share