Prysmian dispune de cea mai vastă flotă de vase specializate în pozarea cablurilor submarine
Încă un pas spre sustenabilitate
Prysmian își va extinde și mai mult flota de nave de pozare a cablurilor pentru a sprijini modernizarea rețelei electrice globale în vederea tranziției energetice
Cea mai vastă flotă de vase specializate în pozarea cablurilor submarine din industrie va asigura termene reduse, costuri mai mici și o mai mare durabilitate a proiectelor de cabluri submarine.
Grupul Prysmian anunță o investiție de aproximativ 200 de milioane de euro într-o nouă instalație de ultimă generație de pozare a cablurilor, la care se adaugă o ajustare a echipamentelor pentru cabluri de aproximativ 40 de milioane de euro. Noua navă va fi complet operațională până în primul trimestru al anului 2025 și va consolida capacitățile de execuție a proiectelor Prysmian și abordarea EPCI (inginerie, achiziții, construcție, instalare).
Coca navei va fi construită de Vard Tulcea în cadrul unui contract semnat de Prysmian Group cu operatorul șantierului naval, grupul norvegian Vard. Este a doua comandă pentru o astfel de navă obținută de Vard de la Prysmian, după Leonardo da Vinci, a cărui cocă a fost construită, de asemenea, la Tulcea. Vard operează 9 șantiere cu peste 9.000 de angajați, în Norvegia, România, Brazilia și Vietnam. Compania este deținută în proporție de 86,81% de grupul italian Fincantieri, al patrulea cel mai mare constructor de nave la nivel global.
“Dezvoltarea unei infrastructuri de rețele electrice mai eficiente și mai durabile este esențială pentru a permite tranziția energetică, iar cablurile submarine sunt o componentă esențială. În calitate de lider mondial, suntem pe deplin dedicați inovației tehnologice și suntem bucuroși să ne asociem cu lideri mondiali în domeniul construcției de nave, precum Fincantieri și Vard, pentru a ne îmbunătăți, de asemenea, capacitățile de instalare” – a declarat Valerio Battista, CEO Prysmina Group.
Cu o construcție similară cu cea a navei Leonardo Da Vinci, cu o lungime de aproximativ 170 m și o lățime de aproximativ 34 m, noua navă pentru instalarea cablurilor va fi, de asemenea, echipată cu un echipament similar de instalare a cablurilor, cum ar fi: o primă linie de pozare cu un cabestan adecvat pentru instalarea în ape adânci la peste 3.000 de metri; o a doua linie de pozare independentă cu motoare de cablu liniare pentru a crește flexibilitatea de operare; 2 carusele de 7.000 și 10.000 de tone, care asigură cea mai mare capacitate de încărcare a cablurilor de pe piață, permițând un timp de transport redus de la fabrică la șantier, pentru o eficiență generală îmbunătățită a proiectului.
Tracțiunea la borne va fi de peste 180 de tone, ceea ce va conferi capacitatea de a efectua operațiuni complexe de instalare și de a susține o varietate de instrumente de îngropare. Nava va fi echipată cu sisteme de poziționare și de menținere a navigației DP3 de ultimă generație, în timp ce viteza maximă de tranzit va depăși 16 noduri. Ca și Leonardo da Vinci, noua navă va avea acreditări ecologice: capacitatea mare de încărcare a cablurilor și viteza de navigație vor reduce semnificativ numărul de campanii de instalare a cablurilor necesare, în comparație cu alte nave, permițând astfel o scădere globală a emisiilor de CO2 și o reducere a consumului de combustibil de aproximativ 40% în comparație cu o navă tradițională de instalare a cablurilor. În plus, motoarele foarte eficiente și ecologice vor reduce emisiile de NOX cu 85%, permițând astfel navei de cablaje să respecte cele mai stricte cerințe internaționale de mediu. În plus, noua navă va fi echipată cu un pachet de baterii pentru o putere totală de 3 megawați.
În prezent Prysmian dispune de o flotă compusă din cinci nave de ultimă generație pentru instalarea cablurilor: Giulio Verne, fosta sa navă amiral, cu un palmares de aproximativ 35 de ani de proiecte de instalare a cablurilor; Cable Enterprise, o navă DP2 foarte versatilă, utilizată în principal pentru instalarea cablurilor pentru parcurile eoliene offshore; Ulisse, o navă eficientă pentru instalarea în ape de mică adâncime; Barbarossa, o barjă de mici dimensiuni, adăugată recent flotei și concepută special pentru operațiuni în ape foarte puțin adânci și Leonardo da Vinci, cea mai avansată navă de instalare de cabluri din lume, care a devenit operațională în vara anului 2021. De asemenea, Prysmian dispune de cea mai largă gamă de echipamente de îngropare de înaltă tehnologie, inclusiv hidro-excavatoare, pluguri HD3 și utilaje de îngropare post-depozitare (Sea Mole, SeaRex și Otter).
Prysmian Group este liderul mondial în industria cablurilor și sistemelor de energie și telecomunicații. Cu o experiență de 140 de ani, Grupul este puternic poziționat pe piețe de înaltă tehnologie și oferă cea mai largă gamă posibilă de produse, servicii, tehnologii și know-how.
Contactați-ne pentru detalii:
Prysmian Cabluri și Sisteme S.A.
Tel.: +40 349 403228; +40 349 403210; +40 349 403269
E-mail: infocables-ro@prysmiangroup.com
www.prysmiangroup.ro