Producătorii din Japonia, China și Coreea de Sud domină piața bateriilor pentru vehicule electrice

Europa a pierdut recent încă o bătălie tehnologică majoră , cea a bateriilor pentru vehicule electrice. Este deja cunoscut  faptul că producătorii europeni au  pierdut poziții importante de pe piața semiconductoarelor,  fiind prezenți mai puternic doar pe anumite segmente de nișă cum ar fi electronica de putere. În domeniul semiconductorilor de masă care include și  panourile  fotovoltaice și  LED-urile,  firmele asiatice domină clar piața. Iată însă că firmele europene din industria chimică nu au reușit să rămână active pe o piață care se anunță a fi imensă, cea a bateriilor pentru vehiculele electrice. Aceasta în condițiile în care  printre marii producători de vehicule electrice sunt și mai multe  firme europene. 

Companiile asiatice domină din plin piața bateriilor pentru vehicule electrice (EV) și își extind în ultima vreme capacitatea de producție și în Europa și Statele Unite. La nivel global se derulează o adevărată luptă pentru a câștiga contracte de furnizare pentru producătorii auto mondiali care dezvoltă modele noi de vehicule electrice. Producătorii de autovehicule electrice își fac de asemenea griji că nu vor avea la dispoziție suficiente baterii pentru toate modelele pe care intenționează să le lanseze în următorii ani.  Un diferend între SK Innovation din Coreea de Sud și LG Chem riscă să agraveze potențialul deficit de baterii electrice. Mai jos sunt detalii la zi despre cei mai importanți producători de baterii EV din lume și despre clienții lor și planurile lor de extindere:

CATL

CATL, cel mai mare producător de baterii  pentru vehicule electrice din lume, care are ca și clienți pe  BMW, Volkswagen, Daimler , Volvo, Toyota  și Honda. Compania a apărut ca o forță majoră datorită politicii de la Beijing de a subvenționa doar vehiculele echipate cu baterii chineze pe cea mai mare piață EV din lume. Beijingul elimină treptat subvențiile pentru EV anul viitor/ Tehnologiile folosite de CATL au permis atingerea raportului de 240 Wh/kg și a peste 15000 cicluri de încărcare. CATL operează fabrici din China, își construiește prima fabrică din afara Chinei  în Germania și are în vedere construcția unei fabrici și în S.U.A.

  PANASONIC  

PANASONIC Japonia, furnizorul de baterii electrice pentru  pionierul  în vehicule electrice, firma americană Tesla, a declarat că a instalat echipamente pentru a crește  producția fabricii Tesla din Nevada la 35 GWh de la producția actuală de aproximativ 30 GWh la sfârșitul lunii octombrie 2019. Panasonic a declarant că investește aproximativ 1,6 miliarde de dolari în fabrică. De asemenea, PANASONIC produce baterii pentru EV în Japonia, China și intenționează să-și schimbe numele pentru unele dintre fabricile sale, printr-o asociere cu Toyota. Printre clienții PANASONIC se numără și companiile Honda și Ford Motor .

BYD  

BYD  China, care este susținut de investitorul american Warren Buffett, este, de asemenea, unul dintre cei mai mari producători de baterii pentru EV din lume. BYD folosește aceste baterii în principal pentru mașinile  și autobuzele proprii. BYD a spus anul trecut că are în vedere producția de baterii și în Europa.

LG CHEM  

Firma sud-coreeană LG CHEM a fost un pionier al industriei de profil, câștigând un contract de furnizare pentru modelul e-Volt al General Motors încă din 2008. De asemenea, furnizează baterii pentru vehicule electrice către Ford, Renault ,Hyundai Motor, Tesla, Volkswagen și Volvo.  LG CHEM  investește 2,8 miliarde de dolari pentru construirea și extinderea instalațiilor de producție de lângă fabrica Tesla din Shanghai. Are un joint-venture în China cu Geely Automobile Holdings, care deține și marca Volvo , și are în prezent discuții cu alți producători de automobile despre  joint-venture -uri pe piețele majore. Firma are în vedere construirea unei a doua fabrici americane, pe lângă cea din Michigan și își va extinde fabrica din Polonia.

SAMSUNG SDI

SAMSUNG SDI, afiliat al gigantului tehnic sud-coreean Samsung Electronics, are fabrici de baterii pentru EV în Coreea de Sud, China și Ungaria, care furnizează unor clienți precum BMW, Volvo și Volkswagen. SAMSUNG SDI investește aproximativ 1,3 miliarde de dolari pentru a-și extinde fabrica din Ungaria, deși UE investighează dacă sprijinul financiar al Budapestei respectă regulile de ajutor de stat ale Uniunii. SAMSUNG SDI a început producția anul trecut la uzina din Ungaria, care va produce baterii pentru 50.000 vehicule electrice pe an.

 SK INNOVATION

Venită din domeniul petrochimiei- rafinarea petrolului, firma sud-coreeană SK , rival al   LG Chem furnizează baterii pentru Volkswagen, Daimler și Kia Motors   precum și pentru Jaguar Land Rover și Ferrari (RACE.MI). Rafinator de petrol care a ajuns târziu în industria bateriilor, SKI investește aproximativ 3,9 miliarde de dolari pentru a construi trei fabrici în Statele Unite, China și Ungaria, cu scopul de a-și extinde capacitatea de producție anuală până la 33 GWh până în 2022. SKI operează în prezent o fabrică de baterii în Coreea de Sud, cu o capacitate de 4,7 GWh anual. SKI  s-a asociat cu Beijing Automotive Industry Corporation   în august 2018 și cu un alt partener chinez și  este în discuții cu Volkswagen pentru un alt joint-venture din domeniul bateriilor și construiește o fabrică de 1,7 miliarde de dolari în statul american Georgia, nu departe de fabrica din Chattanooga a grupului german Volkswagen.

Share