Bosch mizează pe o creștere cu două cifre în 2015
Focus pe inovație și conectivitate
-
933 milioane lei (210 milioane euro) volum total de vânzări consolidate;
-
Bosch continuă expansiunea în domeniul producției și cercetării–dezvoltării;
-
Creștere semnificativă a cotelor de piață datorată produselor și serviciilor inovative.
Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2014 cu o cifră de afaceri de 933 milioane de lei (210 milioane de euro) vânzări consolidate în România, o evoluție stabilă raportată la aceeași perioadă a anului trecut. După primul trimestru al anului 2015, compania a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor, față de aceeași perioadă a anului precedent. „Mizăm pe o creștere cu două cifre în toate sectoarele de activitate în acest an. Corespunzător cu această evoluție, vom continua investițiile în România și vom crește numărul de angajați, pentru a răspunde cererii tot mai mari a produselor și serviciilor noastre”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România. Bosch înregistrează în acest moment aproximativ 2.700 de angajați în cele patru locații din România, București, Jucu (județul Cluj), Blaj, Timișoara. „La finalul acestui an ne așteptăm ca numărul de angajați să ajungă la peste 3.000 ”, a adăugat Boldijar.

Bosch continuă investițiile, întărindu-și angajamentul pentru România
În următorii doi ani Grupul Bosch estimează investiții în România de aproximativ 55 milioane de euro, în special în dezvoltarea unităților de producție din sectorul Soluții de Mobilitate. În Blaj, compania va deschide o nouă linie de producție pentru componente electrice ale grupului motopropulsor. În locația din Jucu, inaugurată oficial în luna mai 2014, Bosch produce pentru clienți globali din industria auto unități de control pentru asistență la condus și sisteme pentru managmentul consumului de energie. Prin deschiderea unui nou centru de software în Cluj-Napoca, în luna aprilie a acestui an, Bosch își intensifică activitățile locale de cercetare și dezvoltare.
Aici echipe de tineri ingineri dezvoltă tehnologii de ultima oră în domeniul conducerii autonome, energiei alternative și industriei conectate. De asemenea, Bosch a deschis un nou centru de cercetare-dezvoltare pentru tehnologia auto în locația sa din Blaj. Acest centru se va concentra pe oferirea de servicii în domeniul designului de produs, testare și validare produse, precum și management de proiect pentru alte locații Bosch.

Creștere semnificativă a cotelor de piață datorată produselor și serviciilor inovative
În 2014 Bosch a crescut cifra de afaceri la diviziile Automotive Aftermarket, Scule Electrice și Aparate Electrocasnice, peste nivelul mediu al pieței. De asememea, compania a înregistrat creșteri ale cotelor de piață în aceste trei domenii. “Produsele noastre inovative și ușor de folosit au contribuit la buna performanță înregistrată pe piața din România” a declarat Mihai Boldijar. PLR 15, un telemetru compact cu laser, ușor de utilizat chiar și de către începători, aparatele electrocasnice super-eficiente energetic, cât și noua generație de spălătoare cu presiune Aquatak, pentru o curățare profundă și rapidă, sunt câteva dintre produsele lansate recent în România. Alți vectori de creștere au fost extinderea distribuției și a portofoliului de clienți și dezvoltarea conceptelor de service auto – Bosch Car Service și Auto Crew. În același timp, Bosch și-a menținut poziția de lider de piață în sectorul Termotehnologiei, cel mai mare succes înregistrându-l centralele termice în condensare, ce corespund noilor directive europene privitoare la eficientizarea consumului de energie (Directiva Erp a UE).
Bosch – furnizor de consultanță și asistență tehnică la cheie
Pentru Bosch Service Solutions din Timișoara, 2014 a fost un an de creștere atât datorită dezvoltării proiectelor existente, cât și colaborării cu noi clienți și implementării de proiecte noi și complexe. Compania a devenit unul dintre furnizorii de top pentru servicii precum asistență tehnică și consultanță IT, relații cu clienții, soluții în domeniul financiar-contabil, managementul achizițiilor, managementul documentelor și training pe platforma web (Web Based Training) în 18 limbi străine, pentru clienți din diverse sectoare de activitate.
Bosch – partener pentru dezvoltare profesională continuă
Bosch acordă o deosebită atenție pregătirii și dezvoltării profesionale a angajaților săi. Anul trecut, peste 400 angajați au beneficiat de aproximativ 1.000 de zile de pregătire profesională, atât în țară, cât și în alte locații Bosch din lume, în peste 200 de detașări internaționale.
Bosch și internetul tuturor lucrurilor
Internetul lucrurilor (IoT) oferă un potențial masiv pentru interconectarea obiectelor și a senzorilor, cu scopul de a oferi soluții benefice pentru locuința inteligentă a viitorului. Pe parcursul ultimilor ani, Grupul Bosch s-a pregătit sistematic pentru lumea conectată, concentrându-se pe oferirea de soluții pentru mobilitate conectată, producție conectată, sisteme energetice și clădiri conectate. Bosch nu dezvoltă doar produse, ci și noi modele de afaceri, cum ar fi managementul flotei auto conectate sau mentenanță predictivă.
O platformă centrală de software pentru internetul lucrurilor este Bosch IoT Suite. Aceasta orchestrează comunicarea și transferul de date între obiectele cu potențial de conectare la internet, cum ar fi mașini-unelte, sisteme de încălzire și camere de securitate. De asemenea, platforma Bosch IoT Suite poate să analizeze și să proceseze cantități mari de date, cum ar fi cele generate în domenii ca producția conectată (Big Data Management). Bosch permite accesul parțial la platformă și pentru dezvoltatorii open-source. „Platforma Bosch IoT Suite este o invitație la parteneriat. În configurarea lumii conectate, ne bazăm pe soluții deschise, pentru a stimula dezvoltarea interconectării utilajelor și a aparatelor, independent de producătorul lor”, a declarat domnul Volkmar Denner, CEO al Grupului Bosch.
Perspective globale ale Grupului Bosch pentru anul 2015
Grupul Bosch se așteaptă în 2015 la o creștere a vânzărilor la nivel global într-un interval de 3-5 procente, considerând efectele cursului de schimb. La conferința anuală de presă, care a avut loc de curând în Germania, Volkmar Denner a declarat: “Avantajul nostru economic și tehnologic în domenii de afaceri stabile ne permite să explorăm segmente noi de piață.” Obiectele cu potențial de conectare la internet și serviciile bazate pe accesul la internet reprezintă unul dintre punctele de interes ale creșterii viitoare a companiei. “Ducem mai departe conectivitatea în toate sectoarele noastre de activitate și ne asumăm un rol activ în configurarea acesteia”, a adăugat Denner. În anul 2014 Bosch a lansat multe produse și soluții de conectivitate, printre care soluții software pentru sisteme de încălzire și clădiri inteligente, cât și pentru industrie conectată și mobilitate conectată. Prin achiziția completă a companiilor BSH Hausgeräte GmbH și Robert Bosch Automotive Steering GmbH, Bosch și-a întărit poziția în domeniul locuinței inteligente și al conducerii autonome.
Grupul Bosch este prezent pe piața din România de peste 20 de ani și numără aproximativ 2.700 de angajați în patru entități. În anul 2014, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 210 milioane de euro. Pe lângă noul centru de cercetare-dezvoltare și unitatea de producție pentru tehnologia auto din Cluj, Bosch mai operează și o unitate de producție de tehnică liniară și una de tehnologie auto în Blaj, precum și un centru de consultanță și asistență tehnică în Timișoara. În București, există o societate de distribuție de scule electrice și accesorii, termotehnică, sisteme de securitate și siguranță și produse destinate industriei auto. În plus, în capitală există o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor.
Mai multe informații pe www.bosch.ro.