Ambient împlinește 18 ani: o nouă structură de business, o echipă completă de top-management

Ambient revine în creștere: 104 milioane de euro în 2010, 15% creștere pentru anul 2011

Urmând o strategie demarată în cursul anului 2009, Ambient a încheiat în anul 2010 procesul de repoziționare a propriului business. În prezent, Ambient este o companie organizată în două divizii, adresate celor două tipuri principale de clienți: Retail și Distribuție.

Divizia Retail este formată din rețeaua de 12 centre comerciale. Fiecare centru comercial este locul în care clienții găsesc soluții complete pentru proiectele lor de renovare a casei. Cu peste 22.000 m2 de showroom-uri, Ambient este și destinația pentru cei care doresc să se inspire în proiectele lor de îmbunătățire a locuinței.

Divizia de Distribuție este formată dintr-o puternică rețea de vânzări, cu 11 puncte de lucru și depozite de materiale de construcții. Companiile care construiesc, ca și meșterii specializați, găsesc în Ambient un partener pe termen lung și condiții comerciale adecvate afacerii lor.

„Ambient și-a obținut stabilitatea în urma reorganizării în două direcții de business: Retail și Distribuție. În felul acesta am reușit să fim mai bine adaptați cererilor de tip diferit, specifice celor două tipuri de piețe. Această transformare a businessului, alături de configurarea unei echipe profesioniste de top management, ne-a ajutat să putem spune că, în acest moment, avem un business sănătos și în creștere”, a declarat domnul Ioan Ciolan, Directorul General al Ambient.

Anul 2009 a reprezentat pentru Ambient momentul asumării deciziei de a restructura businessul companiei, pentru a putea construi un viitor solid. Managementul Ambient a decis să își concentreze eforturile în această direcție. În contextul crizei specifice anului 2009, majoritatea companiilor au căutat să obțină o cifră de afaceri cât mai bună, pentru a face față dificultăților. Compania a decis că este mai corect și mai profitabil pe termen lung să regândească toate procesele în linia planului strategic, pentru a avea un viitor stabil.

Dovada succesului Ambient este incontestabilă. Dacă piața de referință a anului 2010 a consemnat o reducere a valorii cu 15%, față de cea din anul în 2009, cifra de afaceri pentru anul în curs a companiei Ambient este de 104 milioane de euro, cu un milion de euro mai mare decât cea a anului 2009. Obiectivul pentru anul 2011 este de creștere cu 15% a cifrei de afaceri, în contextul unei piețe care va stagna. Dacă în anul 2009 profitul operațional al companiei a fost de 2 milioane de euro, în anul 2010 acesta este de 5 milioane de euro. Toate aceste date evidențiază faptul că afacerea Ambient este sănătoasă și că viitorul acesteia este sigur.

„Maturizarea companiei este reflectată și de cifre. Iar cifrele anului 2010 arată că suntem pe drumul cel bun. Faptul că, în această perioadă foarte grea pentru toți cei angajați pe piața construcțiilor sau în cea a retail-ului DIY, Ambient a reușit să se pozițione pe un trend pozitiv dovedește validitatea planului de afaceri asumat”, a declarat domnul Liviu Voicu, Directorul Financiar al Ambient.

Putem spune că, pentru Ambient, anul 2010 a fost unul foarte bun, compania atingând obiectivele propuse. Acest lucru înseamnă că maturizarea spre care aceasta tindea a devenit realitate. Anul 2010 este cel în care compania a arătat că știe să fie cu adevărat responsabilă, competitivă și receptivă față de parteneri și clienți. În plus, Ambient a știut să privilegieze comunitatea din care face parte. A obținut, astfel, o bază solidă pe care a putut construi împreună cu ceilalți.

„Apropiindu-se de vârsta maturizării, Ambient a înțeles faptul că evoluția sănătoasă și durabilă este efectul colaborării, al coeziunii dintre propriului proiect și așteptările celorlalți. Am decis că, pentru o dezvoltare durabilă și pentru un viitor sănătos, trebuie să continuăm să fim parteneri ai clienților noștri, cu alte cuvinte, să fim mai mult decât furnizorii lor. Am reușit, până în prezent, să oferim o rețea stabilă de 12 magazine, care acoperă întreg centrul țării. În plus, am reușit să devenim consilieri ai clienților care intră în magazinele noastre în căutarea unor soluții, și nu doar în căutarea unor produse. În acest moment, angajații Ambient știu să ofere un tip de consiliere care face diferența față de modelul clasic de spații DiY”, a declarat domnul Călin Șomcutean, Director Retail Ambient.

În egală măsură, Ambient oferă o rețea de depozite pentru materiale de construcții destinată companiilor care dezvoltă proiecte mari sau mici, meșterilor sau chiar familiilor care construiesc în regie proprie. Să fii competitiv pe piața de referință, fără a renunța la eficiența și flexibilitatea necesare constructorilor care depind de calendare extrem de strânse și de riguroase, reprezintă un tur de forță. Acest lucru a fost posibil doar prin consolidarea diviziei de Distribuție.

Factorii cheie pentru succesul în distribuție sunt managementul perfect al proceselor și oamenii cei mai buni de pe piață, recrutați și motivați corect.

„Relațiile strânse cu furnizorii strategici și consolidarea volumelor de vânzare din ambele business units – Retail și Distribuție – ne ajută să fim prompți în fiecare etapă de category management. Produsele pe care clienții preferă să le cumpere sunt cele mai bine reprezentate. Furnizorii acestora obțin, astfel, atât vânzări cât și informații despre tendințele pieței, putând conștientiza avantajele parteneriatului pe termen lung cu Ambient”, a declarat domnul Alin Voicu, Director Achiziții Ambient.

„Pentru Ambient, scopul este clar: clientul, care știe că se poate baza pe noi, rămâne alături de noi. Și are motive întemeiate, având de ales dintr-o gamă impresionantă de materiale, completată de serviciile care îi sunt de ajutor: închirieri de utilaje, transport special”, a declarat domnul Gabriel Boadă, Director Vânzări Ambient.

Despre Ambient

Ambient este o companie al cărei capital este integral românesc și a cărei principală activitate este comercializarea materialelor de construcții, finisaje și amenajări interioare. Înființat în 1993, Ambient a inaugurat primul DIY din România, în aprilie 2002, la Sibiu. Ambient acoperă întreg centrul țării cu o rețea de 12 centre comerciale și 2 depozite logistice.

Pentru familiile care construiesc și renovează, ca și pentru companiile de construcții, Ambient este partenerul care se implică direct în soluționarea dificultăților specifice proiectelor acestora.

Mai multe detalii despre Ambient sunt disponibile la adresa www.ambient.ro

Share