Din 2014, sistemul ESP® va fi inclus obligatoriu în dotarea standard a tuturor autovehiculelor noi din UE

De la 31 octombrie 2014, sistemul ESP® va deveni obligatoriu pentru toate autovehiculele noi din UE. Încă de la 1 noiembrie 2011, o normă europeană reglementează ca toate modelele noi de autoturisme și autovehicule comerciale ușoare din UE să fie echipate obligatoriu cu sistemul anti-derapare ESP® (programul electronic de stabilitate). Regulamentul UE se aplică momentan tuturor autovehiculelor care au obținut aprobări de tip după această dată.

Procente de instalare ESP

Reglementarea care impune echiparea obligatorie a autovehiculelor cu sistemul  ESP® face parte dintr-o strategie extinsă a Comisiei Europene de a spori siguranța traficului rutier. „ESP® poate preveni până la 80% din accidentele provocate de derapaje. Este cel mai important sistem de siguranță din dotarea unui autovehicul după centura de siguranță”, a declarat Dr. Werner Struth, președintele diviziei Sisteme de control al Șasiului din cadrul grupului Bosch. Concernul german a dezvoltat sistemul ESP®, fiind prima companie la nivel global care a introdus acest sistem în producția de serie, în anul 1995. În 2010, 41% din toate autoturismele și autovehiculele comerciale ușoare, produse la nivel mondial, cu o greutate mai mică de șase tone erau echipate standard cu acest sistem de siguranță. Și aproximativ 63% din toate autoturismele și autovehiculele comerciale produse în Europa erau echipate cu sistemul ESP®.

În 2013, jumătate din autovehiculele noi la nivel mondial vor fi echipate standard cu sistemul ESP®

Din 1995, Bosch joacă un rol important în asigurarea unei utilizări pe scară largă a sistemului ESP®, furnizând peste 50 de milioane de unități la nivel global. Se estimează că, în 2013, unul din două autovehicule la nivel mondial va fi echipat cu sistemul ESP®.
Bosch susține inițiativa „Deceniul de acțiune pentru siguranța rutieră” lansată de ONU
Succesul global înregistrat de sistemul ESP® susține obiectivul urmărit de inițiativa Organizației Națiunilor Unite „Deceniul de acțiune pentru siguranța rutieră 2011-2020”, prin care se urmărește reducerea la jumătate a numărului de decese produse de accidentele rutiere până în 2020. Conform sondajelor recente, în fiecare an, în jur de 1,3 milioane de persoane la nivel mondial își pierd viața în astfel de accidente. Bosch continuă permanent procesul de dezvoltare pentru a se asigura că sisteme esențiale, precum ESP®, devin un standard de siguranță global. Obiectivul este acela de a crește performanța acestor sisteme, reducându-le în același timp dimensiunile și costul. Încurajarea utilizării pe o scară cât mai largă a acestor sisteme va spori nivelul de siguranță din trafic. Includerea în dotarea standard a sistemului ESP® pentru toate modelele noi de autovehicule încurajează utilizarea sistemelor de asistență pentru șofer bazate pe o interconectare inteligentă între ESP® și senzorii care monitorizează zona din jurul autovehiculului, precum senzorii radar sau camerele video.
Date tehnice
Programul electronic de stabilitate utilizează senzori inteligenți pentru a verifica de 25 de ori pe secundă dacă traiectoria autovehiculului corespunde comenzilor șoferului. În cazul în care detectează unele neconcordanțe și posibilitatea ca autovehiculul să devină instabil, sistemul ESP®  intervine și reduce cuplul motor pentru a restabiliza autovehiculul. Dacă această acțiune nu este suficientă, sistemul aplică suplimentar o forță de frânare pe roată, în mod individual. ESP® include, de asemenea, funcțiile de antiblocare la frânare (ABS) și de control al tracțiunii.

Pentru mai multe informații, accesați site-ul: www.bosch-automotive.com

Share