IAA Transportation: Bosch intenționează să crească în continuare cu sisteme de propulsie neutre din punct de vedere climatic
Comunicat de presă
Gamă completă de soluții de sisteme de propulsie pentru vehicule comerciale
– Heyn, membru al consiliului de administrație Bosch: „Acțiunea climatică mută transportul de marfă în direcții mai diverse.”
– Bosch generează un sfert din veniturile din vânzări în sectorul său de afaceri Soluții de mobilitate din tehnologia pentru vehicule comerciale.
Portofoliul Bosch de sisteme de propulsie pentru vehicule comerciale include sisteme de propulsie diesel, electrice cu baterii și pile de combustie, precum și motoare cu hidrogen.
Stuttgart/ Hanovra, Germania – De la acțiunile climatice și presiunea costurilor până la penuria de șoferi, industria globală de transport și logistică se confruntă cu provocări enorme. Bosch oferă soluții adecvate pentru a face față acestor provocări. Pe măsură ce se îndreaptă spre obiectivul transportului de mărfuri neutru din punct de vedere climatic, compania de tehnologie își extinde în mod constant portofoliul de sisteme de propulsie. Pe lângă sistemele de propulsie diesel care vor continua să joace un rol vital în vehiculele comerciale pentru o vreme, Bosch oferă și sisteme de propulsie cu baterii electrice și cu pile de combustie. Compania a încorporat acum o altă opțiune, motorul cu hidrogen, pentru a umple golul în sistemele de propulsie alternative, în special pentru vehiculele grele de construcții și mașinile agricole. „Acțiunea climatică mută transportul de marfă în direcții mai diverse. Ne așteptăm ca sistemele de propulsie alternative să ducă la creșterea majoră a afacerii noastre pe parcursul deceniului”, a declarat Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administrație Bosch și președinte al sectorului de afaceri Soluții de mobilitate, la IAA Transportation de la Hanovra din acest an. Într-o lume plină de incertitudini, vânzările din sectorul de afaceri Soluții de mobilitate al Bosch au crescut cu 6 procente până în acest moment, după ajustarea efectelor cursului de schimb. Bosch generează un sfert din veniturile sale din vânzări din tehnologia vehiculelor comerciale, de la camionete la camioane de 40 de tone. Pe lângă sistemele de propulsie, ceilalți piloni ai afacerii Bosch în domeniul vehiculelor comerciale sunt sistemele de asistență pentru șofer și conectivitatea.
Bosch aduce energie nouă sistemelor de propulsie ale vehiculelor comerciale
Conform previziunilor Bosch, peste 80 de procente din toate camioanele cu o greutate de șase tone metrice sau mai mult vor fi încă alimentate cu motorină în 2025. Diversitatea sistemelor de propulsie va crește ulterior și, până în 2035, jumătate din toate vehiculele comerciale noi vor fi electrice, alimentate fie de la baterie, fie cu hidrogen. „O abordare neutră din punct de vedere tehnologic este deosebit de utilă la vehiculele comerciale. În funcție de aplicație, va exista mai mult de o opțiune neutră din punct de vedere climatic pentru sistemul de propulsie al camionului”, a spus Heyn. La Bosch, 3.400 de ingineri lucrează la sistemul de propulsie al viitorului pentru camioane. Nicio altă companie nu oferă atât de multe opțiuni de electromobilitate ca Bosch: de la biciclete electrice la mașini de construcții și de la cipuri cu carbură de siliciu la module complete de conducere. Această strategie dă roade: Bosch are deja 30 de comenzi majore de la producători pentru sisteme de propulsie electrice cu baterii. Bosch are, de asemenea, planuri mari pentru pila de combustie. Până în 2025, compania își propune să aibă peste 40.000 de sisteme cu pile de combustie Bosch pe drum. Pentru a sprijini acest obiectiv, Bosch produce, de asemenea, stivele și își stabilește capacități de producție globale aproape de clienții săi, în special la fabricile sale din Anderson (SUA), Wuxi (China) și Bamberg (Germania). Pilele de combustie nu sunt singura modalitate de a alimenta camioanele folosind hidrogen; mai sunt și motoare H2. Bosch dezvoltă unitățile de control și tehnologia de injecție necesare acestor motoare și a achiziționat deja un proiect major în India.
Bosch învață camioanele să conducă
Bosch este în elementul său nu numai în domeniul hardware, ci și în software. Jumătate din asociații de cercetare și dezvoltare din sectorul de afaceri Soluții de mobilitate sunt ingineri de software. Printre altele, acest fapt promovează dezvoltarea conducerii automatizate. Bosch are 1.100 de ingineri care lucrează la acest subiect și furnizează software, senzori, computere pentru vehicule și dispozitive de acționare dintr-o singură sursă. „Conducerea automatizată apare, în parte, din cauza penuriei acute de șoferi. Și nicăieri conducerea automatizată nu are mai mult sens economic decât în vehiculele comerciale”, a spus Heyn. În Europa, există deja un deficit de 400.000 de șoferi. Bosch își propune să implementeze operarea fără șofer pe autostrăzi până la sfârșitul deceniului. În 2025, un computer de vehicul care permite datelor senzorilor să fie prelucrate în timp real va intra în producție pe scară largă la un producător european de camioane. Tehnologia Bosch va face arhitectura electronică a viitoarelor vehicule comerciale mult mai puternică, oferind astfel baza pentru camionul definit de software. Pe drumul către conducerea automatizată, compania face afaceri bune cu sistemele de asistență pentru șofer. Cel mai bun exemplu
: senzori radar pentru acoperirea unghiului mort. Această piața va crește cu 40 la sută în următorii câțiva ani, Bosch cu aproape 60 la sută. Eforturile companiei sunt conduse aici de diverși factori, inclusiv de cerințele legale pentru prevenirea accidentelor rutiere cu vehicule comerciale. De exemplu, funcția de asistent de viraj va fi o caracteristică obligatorie în Europa din 2024.
Bosch se pregătește să lanseze platforma de logistică
În activitatea sa privind viitorul transportului de mărfuri, Bosch privește și dincolo de capotă. Bosch și-a unit forțele cu furnizorul american de cloud, Amazon Web Services (AWS), pentru a opera o platformă software care să reunească nu numai propriile servicii de logistică, ci și servicii ale terților. Integrarea acestor soluții crește eficiența. În loc să folosească multitudinea de soluții independente oferite în prezent, companiile de logistică și expeditorii de marfă din întreaga lume vor avea acces rapid și facil la servicii digitale dintr-o singură sursă. „Ne vom lansa platforma de logistică în India în următoarele câteva săptămâni, iar apoi în Europa și SUA la începutul anului viitor”, a spus Heyn. Un exemplu de servicii Bosch pentru industria de transport și logistică este monitorizarea logisticii. Centrele de servicii Bosch monitorizează starea bunurilor critice sau chiar vitale din punct de vedere medical – între 30.000 și 40.000 de camioane anual. În timpul pandemiei de coronavirus, Bosch a preluat și monitorizarea transporturilor de vaccinuri. Există, de asemenea, o cerere mare pentru parcarea securizată a camioanelor, un serviciu care poate fi folosit pentru rezervarea locurilor de parcare pentru camioane. Bosch oferă deja 100 de zone adecvate de-a lungul autostrăzilor în unsprezece țări europene. Rezervările s-au triplat doar în 2021. De asemenea, Bosch își extinde portofoliul de servicii pentru a include o soluție de modernizare pentru sistemul de acces fără cheie pentru vehicule comerciale, care va fi lansat în 2023.
BOSCH LA IAA TRANSPORTATION 2022
Grupuri de dezbatere cu experții Bosch la Conferința IAA:
• Marți, 20 septembrie, 14:15 – 15:15 CEST în Forumul de Industrie: Prezentare: „Cum să gestionăm provocările operaționale ale flotelor de vehicule electrice comerciale din mai multe mărci” de Michael Köhler, Senior Vice President Business Unit Battery la Robert Bosch GmbH
• Marți, 20 septembrie, 17:30 – 17:45 CEST pe Scena Principală: Discurs: „Soluții de sisteme de propulsie pentru transportul viitor” de Jürgen Häusser, Vice President Product Management Commercial Vehicle & Off-Road la Robert Bosch GmbH
Soluții de mobilitate este cel mai mare sector de afaceri al Grupului Bosch. A generat vânzări de 45,3 miliarde de euro în 2021 și, astfel, a contribuit cu 58 de procente din totalul vânzărilor din operațiuni. Acest lucru face Grupul Bosch unul dintre cei mai importanți furnizori din industria automobilelor. Sectorul de afaceri Soluții de mobilitate urmărește o viziune a mobilității care este sigură, durabilă și incitantă și combină experiența grupului în domeniile personalizării, automatizării, electrificării și conectivității. Pentru clienții săi, rezultatul îl reprezintă soluții integrate de mobilitate. Principalele domenii de activitate ale sectorului de afaceri sunt tehnologia de injecție și perifericele sistemelor de propulsie pentru motoarele cu ardere internă, soluții diverse pentru electrificarea sistemelor de propulsie, sisteme de siguranță a vehiculelor, asistență pentru șofer și funcții automatizate, tehnologie pentru infotainment ușor de utilizat, precum și comunicarea vehicul-la-vehicul și vehicul-la-infrastructură, concepte de atelier de reparații, și tehnologie și servicii pentru piața de schimb auto. Bosch este sinonim cu inovații auto importante, cum ar fi managementul electronic al motorului, sistemul antiderapant ESP și tehnologia diesel common-rail.
Grupul Bosch este prezent în România de 28 de ani și are în jur de 8.800 de angajați în șase entități. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.
Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 402.600 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Compania a generat vânzări de 78,7 miliarde de euro în anul 2021. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluții inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania își folosește expertiza în tehnologia de senzori, software și servicii, precum și propriul cloud IoT, pentru a oferi clienților soluții conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovații pentru o viață conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creștere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 128 de locații din lume, Bosch are aproape 76.100 de angajați în cercetare și dezvoltare, dintre care aproximativ 38.000 de ingineri software.
Informații suplimentare sunt disponibile pe paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress