GORENJE LANSEAZĂ PE PIAȚA DIN ROMÂNIA GAMA DE POMPE DE CĂLDURĂ

  • Gorenje introduce pe piața locală trei tipuri de pompe de căldură, care au prețuri cuprinse între 5.000 și 10.000 euro
  • Compania, alături de partenerul său, Pecef Tehnica, dotează cu echipamente termosolare și pompă de căldură cu energie geotermală o mănăstire din jud. Prahova
  • Cifra de afaceri netă a companiei Gorenje România a fost de cca. 12 mil. euro anul trecut

București, 15 iulie 2012 Importatorul și distribuitorul de produse electrocasnice Gorenje România, parte a grupului sloven Gorenje, anunță lansarea pe piața românească a pompelor de căldură. Acestea pot fi utilizate pentru producerea de apă caldă menajeră și pentru încălzire. Comparativ cu alte sisteme de încălzire, aceste produse sunt foarte economice, deoarece utilizează de trei ori mai puțină energie primară decât, de exemplu, arzătoarele pe gaz sau petrol.

Noua gamă cuprinde trei tipuri de pompe de căldură. Cele aer-apă folosesc energia stocată în aerul din jurul nostru și funcționează eficient chiar și la temperaturi de până la -20°C, pompele sol-apă folosesc energia acumulată în pământ, iar pompele de căldură apă-apă folosesc energia apei subterane.

Pompa de caldura Gorenje

Aceste tehnologii inovatoare constituie o alternativă ecologică de producere de căldură și apă caldă și vor fi tot mai atractive pentru românii interesați de economisirea de energie. Astfel, introducerea pompelor de căldură în oferta Gorenje România reprezintă o oportunitate pentru consumatorii care se îndreaptă către sistemele ecologice”, a declarat Tone Prislan, Directorul General al Gorenje România.

Referitor la piața locală de pompe de căldură, reprezentul Gorenje susține că aceasta se află încă într-o fază incipientă. Totuși, interesul tot mai mare al românilor pentru soluțiile de economisire a energiei poate duce la o creștere a vânzărilor companiei cu 20% pe această gamă de produse, în 2013.

În acest sens, Gorenje împreună cu partenerul său, Pecef Tehnica, a inițiat un program dedicat celor care doresc să achiziționeze un astfel de produs. Cele două companii vor avea oferte speciale pentru primele 10 pompe de căldură montate în România, prețurile acestora variind, la momentul actual, între 5.000 și 10.000 de euro.

Piața locală va ajunge la nivelul celei din Slovenia în 3 ani

Spre comparație, dacă în România, piața de profil nu este încă dezvoltată, în Slovenia, doar Gorenje vinde 160 de pompe de căldură pe an. Principalele motive pentru care slovenii cumpără astfel de pompe sunt conștientizarea nevoii de reducere a costurilor prin utilizarea energiilor alternative și suportul primit din partea Guvernului la achizițiile acestor produse.

În ultimul timp, și românii au început să se orienteze tot mai mult către folosirea energiilor regenerabile. De aceea, estimăm că piața românească va ajunge la nivelul celei slovene în aproximativ 2 – 3 ani, atât din punct de vedere al valorii, cât și al volumului de pompe de căldură comercializat”, a explicat Darko Gorjup, Directorul categoriei de sisteme de încălzire din cadrul Gorenje Slovenia.

Pentru comercializarea acestei game de produse, Gorenje țintește românii care își doresc să aibă consumuri de energie reduse, dar și pe cei care au în vedere construirea unei case și sunt interesați de tehnologiile verzi.

În  momentul de față, pompele de căldură Gorenje se comercializează în Polonia, Slovacia, Cehia, Germania, Austria, Elveția și România.

Prima mănăstire din țară dotată cu pompă de căldură cu energie geotermală

Pentru a marca intrarea pe piața de pompe de căldură din România, Gorenje a oferit sprijinul partenerului său, Pecef Tehnica, în dotarea Mănăstirii Sf. Treime Parepa, din județul Prahova, cu echipamente ce utilizează tehnologii ecologice.

Instalare pompa de caldura - Manastirea Sf Treime Parepa

Prin această acțiune ne-am propus să micșorăm costurile mănăstirii într-o măsură semnificativă și să asigurăm o utilizare foarte ușoară a instrumentelor de încălzire și apă caldă menajeră”, a declarat Florin Purghel, Directorul General al Pecef Tehnica.

Conform acestuia, donația realizată la Mănăstirea Sf. Treime Parepa nu include doar pompe de căldură, ci și panouri solare și toate finisările aferente acesteia.

Electrocasnicele mari reprezintă  80% din afacerile Gorenje România în 2011

Referitor la cifra de afaceri a Gorenje realizată în România, Prislan a adăugat că aceasta a ajuns la circa 12 milioane de euro anul trecut și că se va menține la același nivel în 2012. De asemenea, în 2011, compania a avut cote de piață cuprinse între 3 și 10%, pe diferite categorii de produse.

În 2011, față de anul anterior, am înregistrat un avans de 33% pe categoria de frigidere, o creștere de 29% pe sectorul de cuptoare cu microunde și una de 22% pe cel al mașinilor de spălat vase. De asemenea, o creștere importantă s-a observat și pe segmentul produselor încorporabile”, a afirmat Tone Prislan, Directorul General al Gorenje România.

Anul trecut, electrocasnicele mari au reprezentat 80% din afacerile Gorenje pe piața locală, în timp ce produsele electrocasnice mici 20%, iar țintele companiei sunt de a păstra cel puțin același raport și în 2012.

Share