Legrand: piața de smarthome crește cu 30% pe an

COMUNICAT DE PRESĂ  

Dacă în Belgia și Franța casele inteligente ajung la 60% din totalul segmentului rezidențial nou construit, în România această proporție este de sub 5%. Cu toate acestea, casele inteligente sunt preferate de din ce în ce mai mulți români, creșterea acestui segment fiind de 30% pe an. Cele mai des întâlnite soluții implementate sunt controlul inteligent al iluminatului, al storurilor și al temperaturii, urmate de sonorizare și gestiunea energiei.

Legrand este unul din principalii jucători de pe piața soluțiilor inteligente pentru locuințe, prin intermediul soluțiilor sale integrate MyHOME, dezvoltate în ultimii zeci de ani pe baza înțelegerii nevoilor unor categorii largi de consumatori.

 “Primul nostru întrerupător ceramic a fost produs acum 100 de ani și, de atunci, am investit masiv în cercetare și dezvoltare. În momentul de față, Legrand este specialistul global în infrastructuri electrice și digitale, iar  sistemele noastre de casă inteligentă sunt printre cele mai moderne și inovative de pe piață. Era natural ca oferta noastră să îi atragă și pe clienții din România, care încep să prefere locuințele conectate. Aceștia aleg soluțiile MyHome fiindcă oferă un control natural și facil al dispozitivelor digitale, pot fi adaptate la stilul de viață și la momentul zilei. Totul, conectat cu smartphone-ul, pentru ca locuința să devină interactivă”, a declarat Călin Pașcalău, Director General Legrand România.

Unul dintre proiectele de succes unde sunt accesibile soluțiile MyHome Legrand este complexul rezidențial Casa del Mar din Mamaia, unde apartamentele sunt cablate complet pentru instalarea soluțiilor de automatizare. Pachetele standard Legrand pentru apartamente dotate cu soluția MyHOME încep de la 400 euro, pentru un studio cu funcționalitățile standard și ajung până la 1200 euro, în funcție de necesități.

“Practic, cu o investiție care e mai mică decât cea într-un telefon de ultimă generație, poți să-ți transformi casa într-una conectată – cu schimbări mult mai vizibile și mai plăcute în viața ta. În plus, soluțiile noastre aduc economii importante ale consumului de energie electrică, de până la 30%” a adăugat Călin Pașcalău, Director General Legrand România.

Funcționalitățile complete ale soluției MyHome sunt: controlul iluminatului, automatizarea storurilor și a draperiilor, a ușilor de la garaj, setarea temperaturii, a fundalului sonor, precum și gestiunea energiei. Soluția este modulară și poate fi montată extrem de simplu de către un instalator, cu condiția dotării locuinței, în prealabil, cu un cablaj special.

Pentru utilizatori, folosirea soluției implică doar instalarea aplicației dedicate MyHOME_Up, disponibilă în Play Store și Apple Store și configurarea setărilor dorite pentru fiecare încăpere.

În plus, utilizatorii își pot crea scenarii, care pot fi configurate în funcție de mai mulți parametri: geolocație, momentul zilei sau condiții meteo. Un scenariu pentru momentul întoarcerii de la birou poate să includă: o anumită temperatură în fiecare cameră în care soluția e instalată, muzică preferată, un nivel al iluminării care să relaxeze, chiar și deschiderea ușii de la garaj sau funcționarea unei prize care până în acel moment fusese oprită, în momentul în care utilizatorul este la o distanță de 500 metri de casă.

Un alt produs Legrand extrem de util, care poate fi integrat în cadru soluției MyHOME sau instalat separat este videointerfonul conectat. Prin intermediul acestuia utilizatorii pot vedea pe ecranul smartphone-ului, chiar și atunci când nu se află acasă, cine este la ușă și pot decide dacă să permită accesul în locuință respectivei persoane.

DESPRE LEGRAND

Legrand este specialistul global în infrastructuri electrice și digitale. Soluțiile sale complete pentru clădiri rezidențiale, comerciale, de birouri, învățământ, data center, spitale și alte centre de sănătate, hoteluri și construcții industrial îl fac un etalon în domeniu pentru utilizatorii din întreaga lume.

În România, Grupul Legrand este prezent de peste 20 ani şi comercializează, prin intermediul distribuitorilor săi, cele mai variate și inovatoare produse din domeniul electric sub umbrela a 15 mărci de top dintre care cele mai reprezentative sunt: Legrand, BTicino, Zucchini, Cablofil.

Bazându-se pe un program în care sunt implicați toți angajații şi partenerii cheie, strategia Legrand pentru o creştere sustenabilă include lansarea constantă de produse și servicii de înaltă tehnologie adaptate la nevoile și cerințele pieței. Legrand a raportat vânzări de aproximativ 6 miliarde de euro în 2018. Compania este listată la Euronext Paris și este o componentă notabilă a indicilor bursieri CAC 40 (cod ISIN FR0010307819).

www.legrand.ro; www.legrand.com

Share